عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

توانمندی بالای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

معاون دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دعوت از دانشجویان این دانشگاه برای حضور در کانون‌های فرهنگی خبر داد:

توانمندی بالای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی از وجود ظرفیت‌های بالای دانشجویی این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و اظهار امیدواری نمود در سال تحصیلی جدید دانشجویان بتوانند از بسترهای مناسب موجود برای ارایه‌ی توانمندی‌های خود در این حوزه‌ها استفاده نمایند.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی، دکتر مهدی رضایی ضمن دعوت از دانشجویان علاقمند برای حضور و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از وجود بسترهای مناسب برای بروز توانمندی‌های آنها در سطح دانشگاه سلمان فارسی خبر داد و با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی این دانشگاه در سال‌های گذشته خاطر نشان نمود: بررسی‌های معاونت فرهنگی دانشگاه نشان داده دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی، ظرفیت‌های بالایی برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و باتوجه به شوق و علاقه وافر دانشجویان و زمینه‌سازی و ایجاد بسترهای مناسب برای این نوع فعالیت‌ها، شمار کانون‌ها و انجمن‌های فعال در یکی دو سال اخیر، رشد چشمگیری داشته است.

وی ضمن اشاره به حوزه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی افزود: در حال حاضر با مشارکت دانشجویان، کانون‌های مختلف این دانشگاه در حوزه‌های فعالیت‌های ادبی، تئاتر، عکس، موسیقی، خیریه، فعالیت‌های قرآنی، مهدویت و برخی حوزه‌های اجتماعی دیگر سامان‌دهی شده‌اند و بسترهای مناسب برای فعالیت آنها فراهم شده است. همچنین با توجه به حوزه‌ی علایق و توانمندی‌های دانشجویان، انتظار می‌رود کانون‌های دیگری در حوزه‌های محیط‌زیست، کتاب و کتابخوانی، رسانه، صنایع دستی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هلال‌احمر و سایر حوزه‌های متنوع دیگر شروع به فعالیت نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با دعوت مجدد از دانشجویان این دانشگاه برای فعال نمودن توانمندی‌های خود در چنین حوزه‌هایی خاطر نشان نمود: کانون‌های فرهنگی دانشگاه بستر بسیار مناسبی برای تقویت توانایی‌های عمومی دانشجویان و گام آغازین خوبی برای ورود جدی‌تر و اصولی‌تر آنها به مشارکت‌های اجتماعی در سطح جامعه هستند. تجربه نشان داده بسیاری از دانشجویانی که در دوران تحصیلی خود در کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها فعال بوده‌اند، پس از فارغ‌التحصیل شدن توانسته‌اند به گونه‌ای مناسب‌تر و با دید جامع‌تری در همان حوزه‌ها فعالیت‌های حرفه‌ای خود را دنبال نمایند.

دکتر رضایی در پایان خاطر نشان نمود: علیرغم وجود برخی محدودیت‌های مالی و اعتباری، اما به واسطه تلاش‌ها و پیگیری‌های ریاست دانشگاه در جذب اعتبارات و باتوجه به تاکیدهای ایشان بر لزوم فعال نمودن توانمندی‌های بالای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی، در تلاش هستیم تا با مشارکت دانشجویان و استفاده از خلاقیت‌های آنها این محدودیت‌ها را تا حد ممکن کاهش دهیم و بالاترین سطح بهره‌وری را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ارایه دهیم.

گفتنی است دانشجویان علاقمند به مشارکت در کانون‌های فرهنگی، جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص فعالیت‌های این کانون‌ها می‌توانند به ساختمان خانه فرهنگ دانشگاه مراجعه نمایند.