عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

همراهی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با مقام عالی وزارت در دیدار با مراجع عظام تقلید و نشست با ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم با مراجع عظام آیت الله مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، نوری همدانی و جعفر سبحانی دیدار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم و در نشست با ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی جامعه قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی توانمند، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و ... هستند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با اشاره به اراده و انگیزه بالا در آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه های علمیه اظهار کرد: همه اهدافی که دنبال آن هستیم مانند عدالت، فقرزدایی، آرامش و پیشرفت کشور؛ به دلایل مختلفی باور دارم هسته اصلی رسیدن به این اهداف با پی ریزی در آموزش و پرورش صورت می گیرد لذا تحول در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف متعالی است.
حاجی میرزایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی جامعه ای قدرتمند اعتبار خود را از انسان های توانمند جامعه می گیرد و جامعه ای که در برابر تهدیدها می تواند استمرار یابد، آن جامعه توسعه یافته است، بنابراین هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت چنین آدم هایی توانمندی، حافظ هویت شخص و اجتماعی خود و دیگران و ... هستند.
وی با اشاره به اینکه با توسعه کمی آموزش و پرورش سطح پوشش تحصیلی به ۹۸.۵ درصد رسیده است، گفت: نباید طرح های ما در مرحله ایده قربانی شود و به اجرا نرسند لذا روی یک طرح کار کنیم اما آن را بتوانیم اجرایی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید اقدام برابر با نتیجه باشد زیرا این اقدام به عنوان فرض درست مطرح شده است در حالیکه باید حجت داشته باشیم که فرض درستی را تصور کرده ایم و بسیاری از کارهای درست هم نادرست انجام می شود.
حاجی میرزایی با اشاره اینکه گفته می شود کار فرهنگی نمود ندارد، گفت: کار فرهنگی در صورت درستی حتما نمود خواهد داشت و امیدوارم اجرای سند تحول را با همراهی شما پیش ببرم چون اجرای یک کار سه برابر سخت تر از ایده و طرح آن است.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این نشست با اشاره اینکه تلاش ما قرار گرفتن حوزه ها در تراز دنیای معاصر و نظام اسلامی است، اظهار کرد: با این نگاه تلاش کرده ایم که اسناد راهبردی و برنامه های پنج ساله داشته باشیم و در همین راستا گام های مهمی برداشته شده است.
وی از انجام طرح آمایش با ۴۰ دستگاه خبر داد و گفت: نظام آموزشی در تمام حوزه های دانشی در حال بررسی است.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در ذیل برنامه های ۵ ساله باید به تفاهم با دستگاه های مختلف برسیم و این الگو با رویکرد راهبردی و برنامه ای اتفاق می افتد، اظهار کرد: در حال حاضر با وزارت علوم، صدا و سیما و آموزش و پرورش با همین رویکرد در حال کار هستیم.
وی گفت: سند تحول به طور دوره ای پنج ساله باید اصلاح و بازبینی شود لذا ترمیم و اصلاح سند لازم است و حوزه ها هم سهمی در بازبینی و اجرای سند تحول دارند و مراکز پژوهشی و تخصصی حوزه ها در این زمینه می توانند پشتیبان آموزش و پرورش باشند لذا بخشی از پژوهش ها و تحقیقات حوزه و دانشگاه باید پشتیبان آموزش و پرورش باشد.