عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

درمان بیماران در روستای چنار محمودی در اولویت است

وبدا؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه راه های انتقال ویروس اچ ای وی قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: در حال حاضر درمان مبتلایان به این ویروس در اولویت قرار دارد.
به گزارش وبدا؛ دکتر علیرضا رئیسی در جلسه بررسی روند بیماریابی و درمان مبتلایان به ویروس اچ ای وی در روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان، ضمن تقدیر فراوان از ریاست و معاونین و عوامل اجرایی بیماریابی و تیم تشخیصی و مشاوره ای مستقر در شهرستان و مرکز استان گفت: علی رغم فشار و تنش های موجود عملکرد این مجموعه بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.
وی، ضمن تاکید بر تسریع آغاز روند درمان بیماران از رسمیت یافتن فعالیت مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در لردگان خبر داد.
دکتر رئیسی همچنین، از انجام مقدمات برای تبدیل شدن خانه بهداشت روستا به مرکز بهداشت و استقرار پزشک و سایر کارشناسان مربوطه در این مرکز خبر داد.
وی به آمادگی مسئولین مربوطه برای پاسخ گویی به افکار عمومی اشاره و افزود: حضور مسئولین در کنار مردم و صحبت مستقیمشان با مردم در حفظ آرامش و اطمینان خاطر این عزیزان از دغدغه مندی و تلاش مسئولین برای کمک به آنان موثر است.
وی با بیان اینکه، اعتراضات اجتماعی ارتباطی با موضوع و اقدامات بیماریابی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه ندارد افزود: بدون شک تبدیل کردن موضوعات سلامت به مسائل نظامی واکنش و خشم مردم را در پی خواهد داشت.
گفتنی است، جلسه بررسی روند بیماریابی و درمان مبتلایان به ویروس اچ ای وی در روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان، در چهاردهمین روز از مهرماه ۹۸ با حضور دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون اجرایی این معاونت، دکتر مردانی عضو کمیته کشوری ایدز و استاد دانشگاه، خانم دکتر نامداری متولی پایش برنامه اچ ای وی، خانم دکتر کمالی متخصص مراقبت و درمان اچ ای وی وزارت بهداشت، ریاست، معاونین توسعه مدیریت و منابع و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه در دفتر جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بر گزار شد.