عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رتبه دانشگاه های شرکت کننده در المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد


وبدا؛ کارشناس تربیت بدنی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از اعلام رتبه دانشگاه های شرکت کننده در المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش وبدا؛ مرجان انصاری افزود: چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی با همت و تلاش شبانه روزی همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تابستان ۹۸ برگزار شد.
به گفته وی، این المپیاد از تاریخ ۲۲ مردادماه لغایت دهم شهریورماه ۹۸ در دو مقطع زمانی در ۹ رشته ورزشی والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس روی میز، شنا، دومیدانی، بدمینتون، ‌تیراندازی و کاراته با حضور بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده در تبریز برگزار شد.
وی تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این المپیاد را ۵۸ دانشگاه، تعداد ورزشکاران را یکهزار و ۴۷۳ نفر، تعداد مربی و سرپرست شرکت کننده را ۳۹۷ و تعداد همراهان را ۲۲۹ نفر اعلام کرد.
وی گفت: ۱۵۷ داور و عوامل فنی، ۲۷۰ عوامل اجرایی و در مجموع دوهزار ۵۲۶ نفر در این المپیاد شرکت داشتند.
انصاری تعداد دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه علوم پزشکی را ۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشگاه با کسب ۲۱ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بین دانشگاه هایی با دوهزار تا پنج هزار دانشجو با کسب ۲۱ امتیاز رتبه اول را کسب کرده است.
این کارشناس تربیت بدنی، تعداد مدال های کسب شده دانشگاه را در مجموع چهارمدال، شامل ۳ طلا و یک نقره اعلام کرد و افزود: بر اساس رنگ مدال های کسب شده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جایگاه ششم قرار گرفت و در بین دانشگاه های با دوهزار تا پنج هزار نیز رتبه نخست را از آن خود کرد.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد در سالهای ۹۴ و ۹۶ به میزبانی دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه و شهرکرد اظهار داشت: آمار شرکت کنندگان ورزشکاران، مربیان و سرپرستان به تفکیک در سال ۹۶ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شامل: یکهزار و ۲۸۱ ورزشکار، ۲۲۵ مربی، ۱۸۴ سرپرست، ۲۱۷ نفر بوده است.