عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

در هفته جهانی فضا؛ دانش‌آموزان میهمان پژوهشگاه فضایی ایران

فاطمه علیمردانی مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، ضمن اعلام خبر بازدید دانش‌آموزان از دستاوردهای پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: هفته جهانی فضا هرساله از تاریخ  ۴ تا ۱۰ اکتبر در سراسر جهان با هدف آشنایی مردم با فضا و مزایای استفاده از فناوری‌های فضایی در زندگی روزمره، جلب حمایت مردمی از برنامه‌های فضایی، علاقه‌مند ساختن جوانان به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، در سراسر دنیا جشن گرفته می‌شود.

وی افزود؛ در همه کشورها، کودکان و نوجوانان مخاطبین اصلی برنامه‌های ترویجی هفته جهانی فضا درنظر گرفته می‌شوند و برنامه‌های مختلفی برای این گروه سنی طراحی و اجرا می‌شود.

علیمردانی تصریح کرد: آشنایی مردم با دستاوردها و فناوری‌های حاصل از این دانش، علاقه‌مند ساختن نوجوانان به حوزه علوم فضایی برای انتخاب شغل در آینده و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص موقعیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم و فناوری‌های فضایی از جمله اهداف بارز فعالیت‌های ترویجی پژوهشگاه فضایی ایران در هفته جهانی فضاست.

در ادامه، مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، دعوت از دانش‌آموزان دوره متوسطه دبیرستان فرزانگان را به عنوان یکی از فعالیت‌های ترویجی پژوهشگاه به مناسبت گرامی‌داشت هفته جهانی فضا عنوان نموده و اظهار داشت؛ در این برنامه، دانش‌آموزان همراه با آشنایی با اهداف و برنامه‌های هفته جهانی فضا، متناسب با شعار امسال، با موضوعاتی همچون کاوشگرهای ماه و نجوم آشنا شدند.

علیمردانی خاطر نشان ساخت؛ در این برنامه، دانش‌آموزان با بازدید از نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران توانستند از نزدیک حاصل تلاش متخصصان ایرانی را در حوزه فناوری فضایی مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است امسال، عنوان "ماه، دروازه‌ای به‌سوی ستارگان" به عنوان شعار هفته جهانی فضا ۲۰۱۹ از سوی انجمن هفته جهانی فضا انتخاب شده است.