عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: نقش شورای فرهنگی، اعتباربخشی به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است

دکتر سعید کشمیری در آخرین نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال ۹۶ افزود: نقش اصلی و اساسی شورای فرهنگی درواقع تصویب سیاست‌های کلان فرهنگی دانشگاه است و این شورا باید خود را با مسایل روز تطبیق دهد و نیازهای فرهنگی را شناسایی و به همان سمت حرکت کند.
وی بابیان اینکه گفتمان غالب در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشجو محوری است، گفت: صاحب اصلی دانشگاه، دانشجویان هستند و عمده بودجه فرهنگی باید صرف دانشجویان شود و اثرات آن را در دانشجویان باید مشاهده کنیم.
رییس شورای فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: باوجود کمبود اعتبارات در بخش فرهنگی و دانشجویی و محدودیت‌های مالی در سال ۹۶، به اعتراف دکتر فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی حداقل‌ها را در این زمینه رعایت کرده و توانسته از بودجه‌های موجود به نحو بهینه‌ای استفاده کند.
دکتر کشمیری افزود: نشاط و پویایی دانشجویان نشان می‌دهد که توانسته‌ایم کارمان را تا حدودی خوب انجام دهیم و همه هدف ما این است که دانشجویان بانشاط، پویا و با افکار مثبت داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید دانشجویان را در تصمیم‌گیری‌ها به‌ویژه در اموری که مرتبط با خودشان است سهیم کنیم و نمونه آن را در همایش مدرسه زمستانی دیدیم که عمده کارها را خود دانشجویان به بهترین وجه انجام دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این نکته که در سال ۹۶ جلسات شورای فرهنگی به‌طور منظم و هرماه برگزارشده ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم مسایل و موضوعاتی که در شورای فرهنگی مطرح می‌شود پیش از آن در دبیرخانه شورای فرهنگی بررسی و کارشناسی و برای تصویب نهایی به شورا ارجاع داده شود؛ زیرا شورای فرهنگی دانشگاه می‌بایست سیاست‌های کلان فرهنگی دانشگاه را تصویب کند.
دکتر کشمیری افزود: معاونت فرهنگی دانشجویی یک وجود مستقل است و مجری سیاست‌های فرهنگی مصوب شورای فرهنگی است و باید قدم‌های مهم و تأثیرگذاری در چهارچوب سیاست‌های دانشگاه و وزارت متبوع بردارد.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز با تبریک حلول ماه مبارک رجب گفت: با استفاده از ماه رجب، ورود به ماه مبارک رمضان و بهره‌برداری از این ماه باعظمت لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
حجت‌الاسلام عباس دشتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با داشتن بیش از دو هزار و ۳۰۰ دانشجو و هشت هزار پرسنل از نعمت بزرگ نیروی انسانی مستعد و جوان برخوردار است که ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی را در اختیار ما قرار داده است.
وی تأکید کرد: ما به‌عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه، رسالت سنگینی بر عهده‌داریم به‌ویژه در مقابل تهدیدات فرهنگی نرم دشمنان که نقطه مرکزی این تهاجم‌ها دانشگاه‌ها هستند.
حجت‌الاسلام دشتی با تشکر از مدیران و مجموعه‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی افزود: نباید نگاه مأیوسانه به مجموعه فرهنگی و مدیریتی دانشگاه و تشکل‌ها داشته باشیم و درمجموع برنامه‌های خوبی در سال ۹۶ در محیط دانشگاه اجرا شد اما باید آسیب‌های این برنامه‌ها شناسایی و در سال ۹۷ نسبت به رفع این آسیب‌ها اقدام کنیم.
وی تأکید کرد: مرکز قران و عترت نباید به‌عنوان یک کانون شناخته شود بلکه باید به شورای عالی قرآنی در دانشگاه ارتقا یابد و برنامه‌های باارزش معارفی و قرآنی در طراز دانشگاه حکومت اسلامی اجرا کند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگی نباید زیرمجموعه معاونت فرهنگی دانشجویی فعالیت کند بلکه مستقیماً زیر نظر ریاست دانشگاه که رییس شورای فرهنگی نیز هست فعالیت کند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب‌های فراوانی داشت و از گردنه‌ای سختی عبور کردیم و امیدواریم از تجربه‌هایی که به دست آوردیم در جهت تکامل فکری و رشد دانشجویان در سال آینده بهره ببریم.
مهندس محمدمهدی محمدی افزود: در بودجه فرهنگی سال ۹۶ به‌رغم محدودیت‌های مالی که داشتیم برنامه‌های خوبی اجرا شد اما در بودجه فرهنگی دانشگاه متناسب با تورم افزایش نسبی در نظر گرفته شود چراکه دانشجویان انتظار دارند سهم بیشتری به برنامه‌های فرهنگی دانشجویی اختصاص داده شود.
انتهای پیام/ س. ر 2050