عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

تعیین مراکز تصمیم گیری ملی و استانی مستلزم نقش آفرینی مهندسان ترافیک

تعیین مراکز تصمیم گیری ملی و استانی  مستلزم نقش آفرینی  مهندسان ترافیک

گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی در جلسه اخیر خود گزارش جلسات بازنگری آیین نامه طراحی راههای شهری بر اساس اصول حمل و نقل پایدار را  بررسی کرد. این جلسات در محل دفتر ترافیک وزارت کشور تشکیل شده و گروه تخصصی مقرر کرد جایگاه مطالبات عارضه سنجی ترافیک وایمنی حین عملیات اجرایی در فصول آیین نامه جدید مشخص و تبیین شود.
اعضای گروه تخصصی ترافیک همچنین بر پایبندی به مراجع فنی و علمی ملی و بین المللی در تعاریف پارامترها و روابط عملکرد ترافیکی راه های شهری تاکید و در خواست رفع هرگونه مغایرت احتمالی مابین آیین نامه جدید و ضوابط ملاک عمل قبلی را دارند.

در ادامه جلسه موضوع طراحی و نظارت بر راه‌های دسترسی اختصاصی کاربری ها با استفاده از خدمات مهندسین ترافیک دارای صلاحیت ارائه و مقرر شد تفاهم‌نامه مربوطه در اسرع وقت تهیه و به انضمام سایر مبانی خدمات نهایی ترافیک به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شود.

به گفته دکتر شیران رئیس گروه تخصصی ترافیک ، در این جلسه عناوین کمیسیون ها ، شوراها و مراکز تصمیم گیری ملی و استانی که مستلزم نقش آفرینی و حضور نمایندگان رشته ترافیک نظام مهندسی میباشد،مشخص گردید و مقرر شد مکاتبات لازم در این رابطه با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور صورت پذیرد.