عمومی | دانشگاه فرهنگیان

جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان قم

به گزارش  روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم در ابتدای جلسه دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان پس از عرض سلام و تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و اربعین حسینی و پاسداشت هفته دفاع مقدس به ویژه گی های استان قم پرداخت و شهر قم را از لحاظ فرهنگی پر سابقه و بسیار کهن دانست و وجود کتابخانه های متعدد با کتب حدیث و روایی و حدود ۶۰۰۰ شهید  این شهر را شهر حسین فهمیده ها نامید.

ایشان با اشاره به نحوه شکل گیری دانشگاه و تجلیل از مدیران سابق آن به غفلت در پذیرش دانشجو معلم در سال های ۹۱ – ۹۶ که موجب کم شدن پذیرش در این دانشگاه شد اشاره کرد و در در ادامه اضافه نمودند: اگر ردیف استخدامی مورد نیاز و وبودجه کافی را تا سال ۱۴۰۱ را به دانشگاه بدهند، می توانیم کمبود معلم را جبران کنیم.

در ادامه محمد پور سرپرست مدیریت امور پردیس های استان و دبیر کمیته استانی هیات امنا ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حضار به گوشه ای از تاریخچه دانشگاه در استان قم اشاره کرد، ایشان گفتند از سال های ۱۳۳۲و۱۳۳۳ در قم شروع به کار نمود و با تشکیل تربیت معلم پسران در سال ۱۳۴۵ و دختران در سال ۱۳۴۶ تکمیل گردیده است و در این زمینه کتابی نیز پیرامون تاریخچه تربیت معلم استان در حال جمع آوری و تدوین می باشد.

ایشان درادامه آماری از ابتدای تاسیس دانشگاه و تعداد دانشجو معلمان تربیت شده در استان و چشم انداز فارغ التحصیلان  تا سال ۱۴۰۲ را به حضار ارائه نمود و  مهمترین مشکل در پذیرش سال های آینده فضای فیزیکی و کمبود جا و فرسودگی ساختمان های پردیس های استان می باشد و خواستار حمایت دستگاه های مرتبط پیرامون طرح احداث دانشگاه جامع فرهنگیان استان شد.

امیرآبادی نماینده مردم قم ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرمایند: نوع آموزش و تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان می بایست با دانشگاه های دیگر متفاوت باشد،  خواستار بهبود و بهتر شدن وضعیت پردیس های استان شد و از طرح واگذاری زمین جهت احداث دانشگاه جامع فرهنگیان استان حمایت نمود.

در پایان دکتر سرمست استاندار و رئیس کمیته هیات امنای استانی دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سور وسالار شهیدان با تاکید بر جایگاه  رفیع دانشگاه فرهنگیان  و تاکیدات مسئولین نظام به ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همگان در جهت حمایت از این دانشگاه قدم باید برداریم سپس به این نکته اشاره کردند که می بایست تصمیمات این جلسات را از اجماع در نظر به اجماع در عمل تبدیل کنیم.

در پایان به جهت اهمیت ویژه موضوع، ایشان این جلسه را مکفی نداست و از سرپرست مدیریت امور پردیس های استان خواست تا با هماهنگی های لازم در آینده نزدیک دوباره جلسه برگزار و از تمامی دستگا های استان که در این امر دستی بر آتش دارند دعوت به عمل آید.