عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

گردهمایی سالمندان در شهرستان گالیکش

به مناسبت روزجهانی سالمند و گرامیداشت سالمندان شهرستان گالیکش، گردهمایی سالمندان با حضور فرماندار شهرستان گالیکش ،ریاست اداره بهزیستی ، ورزش و جوانان وکارشناس سلامت سالمندان ،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
ابتدا برنامه با قرائت قرآن توسط مدد جو روشندل تحت پوشش بهزیستی شروع شد و سپس کارشناس تغذیه آقای رضا خسروی در خصوص تغذیه در دوران سالمندی بیاناتی را بیان نمود.
سپس  شهمرادی ریاست اداره بهزیستی شهرستان بیاناتی در خصوص تکریم و جایگاه سالمند در خانواده و جامعه ،توانمند سازی و ترویج روحیه شاد در بین سالمندان و گزارش آماری در خصوص جمعیت و درصد سالمندی را بیان نمود.
در ادامه  دکتر مایلی فرماندارشهرستان: سالمندان را ذخیره های با ارزش کشور دانستند و اکرام و احترام و توجه به انان را از با ارزشترین کرامات انسانی عنوان کردند و ایجاد بستر های مناسب در راستای ترویج فرهنگ سالمندی فعال و تشویق آنان جهت حضور و مشارکت در اجتماع و رفع موانع فیزیکی جهت سالمندان مشکل دار را بیان نمودند، وی همچنین درباره اهمیت تغذیه در دوران سالمندی جهت زندگی سالمتر و بهتر مطالبی را عنوان کردند.
سپس اجرای برنامه نوحه خوانی، مداحی ،نی نوازی و خاطره گویی توسط سالمندان عضو در بنیاد فرزانگان مینودشت انجام گردید.
از دیگر برنامه های انجام شده در این گردهمایی نیز تقدیر از مدد جو روشندل و ناشنوا و سالمندان عضو بنیاد فرزانگان بود.