عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی



دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه سال جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این کنگره با همکاری و مشارکت انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران، سازمان غذا و داروی کشور و انجمن جهانی فارماکوویژیلانس و دانشگاه های علوم پزشکی، انجمن های علمی و مراکز تحقیقاتی مرتبط و با محوریت اپیدمیولوژی دارویی، اقتصاد دارو، مدیریت دارو و داروسازی بالینی برگزار می شود .


این کنگره  با توجه ویژه بر موضوع "بیماری های غیر واگیر"و  با حضور اساتید برجسته بین المللی از سایر کشورها، رییس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس، اساتید و متخصصان داخلی و برگزار می شود و شامل سخنرانی، پنل، کارگاه، ارائه ی پوستر و نمایشگاههای جانبی است.

مخاطبین این کنگره اساتید و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، متخصصین، پزشکان، داروسازان، صاحبان صنایع مرتبط، مدیران و کارشناسان بخش های سیاست گذاری، نظارتی و بیمه هستند.

این کنگره  برای مشمولین دارای امتیاز بازآموزی خواهد بود

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فارماکواپیدمیولوژی بعنوان یک رشته دانشگاهی، کمتر از ۵۰ سال قدمت دارد. به طور کلی این شاخه  علمی بعنوان "مطالعه ی اثرات دارویی در جمعیت های بزرگ" تعریف می شود، اما به نظر می رسد فارماکواپیدمیولوژی این پتانسیل را دارد، چه به عنوان شاخه ای از علم،  فاصله بین علوم پایه داروسازی و کاربرد آنها در جمعیت را پر کند.


نخستین کنگره اروپایی-آسیایی فارماکواپیدمیولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با مشارکت چندی از سازمان های بین المللی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایران برای تبیین جایگاه این علم در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/