عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

افزایش دو برابری سرعت اینترنت خوابگاه های دانشجویی/ افزایش پهنای باند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ۱۴۵ مگابایت/ احمدی پور: پیگیر انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم


مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش دو برابری سرعت اینترنت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ مهندس علی حسن احمدی پور گفت: با توجه ویژه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت و سرعت شبکه اینترنت خوابگاه های دانشجویی دو برابر افزایش یافت .

وی با اشاره به تعویض بستر قدیمی شبکه داخلی خوابگاه های دانشگاه، اذعان داشت: طبق مساعدت های سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه مقرر شد پس از تامین اعتبار مورد نظر، زیر ساخت های قدیمی شبکه اینترنت خوابگاه ها تعویض شوند .

وی افزود: بستر دسترسی دانشجویان به اینترنت سیار در محوطه پردیس آموزشی دانشگاه نیز ایجاد و در مراحل نهایی جهت اجرایی شدن است .

احمدی پور عنوان کرد: پهنای باند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ۱۰۰ مگابایت به ۱۴۵ مگابایت افزایش داشت که منجر به افزایش سرعت دسترسی و کیفیت خدمات در بستر اینترنت دانشگاه خواهد شد .

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اساسی که در حوزه آمار و فناوری اطلاعات در دانشگاه صورت گرفته، تعاملات بین دانشگاهی و ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در شرف انعقاد تفاهم نامه همکاری با این دانشگاه هستیم .

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: در راستای استقرار پروژه نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک و هم افزایی تعاملات بین بخشی با واحدهای درون دانشگاهی نظیر معاونت های درمان، بهداشت و غذا و دارو نیز صورت گرفته است .

احمدی پور یادآور شد: با توجه به سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص اجرایی شدن نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت، به دستور سرپرست دانشگاه و به منظور تسریع در انجام این پروژه به صورت هفتگی جلساتی برگزار و این پروژه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه در راستای سیاست جمع آوری و مکانیزه کردن آمار به صورت پویا از طریق زیر ساخت های نرم افزاری، این پروژه در حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه کلید خورده است، ادامه داد: این پروژه منجر به دریافت، تحلیل و پردازش مفید و به موقع آمار خواهد شد .

احمدی پور عنوان کرد: همچنین حوزه مدیریت فناوری و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی- توجیهی و کارگاه های عمومی و تخصصی توجه و اهتمام ویژه داشته و در این راستا برنامه هایی تدوین و بصورت ماهیانه این دوره ها را برگزار خواهد نمود .

وی افزود: دوره حفاظت از اطلاعات رایانه ها و کاربران در دانشگاه طی چند هفته گذشته برگزار و دوره تخصصی mcsa۲۰۱۶ نیز هفته آینده ویژه مهندسین فناوری اطلاعات ستاد و مراکز تابعه دانشگاه برگزار می شود .

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص تجهیزات زیرساختی شهرستان ها خاطر نشان کرد: تجهیزات زیرساختی و نرم افزاری پذیرش و نوبت دهی کلینیک های در شرف افتتاح بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نیز خریداری و نصب گردیده اند .

وی با اشاره به رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمه ای در بیمارستان ها نیز اظهار داشت: مقدمات این بستر با همکاری اداره کل بیمه سلامت استان، مسئولین HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی) و مسئولین درآمد در بیمارستان ها در حال انجام است که در این خصوص جلسات مکرری با مسئولین ذی ربط جهت آموزش و رسیدگی الکترونیکی با همکاری مطلوب اداره کل بیمه سلامت استان و معاونت درمان صورت گرفته است .

احمدی پور یادآور شد: مکانیزه کردن خریدها، تقاضا های وام و...، تغییر معماری سرور مالی از تک لایه ای به ۳ لایه ای، پیگیری جهت خرید تجهیزات امنیتی و آرایش تجهیزات داخلی دیتا سنتر دانشگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در سالجاری است .

احمدی پور ضمن تقدیر از اهتمام ویژه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به حوزه آمار و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: شایسته است از معاونت های توسعه، درمان، بهداشت و غذا و دارو و همکاران پر تلاش در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و رابطین این مدیریت در واحدهای تابعه که در راستای اجرایی شدن پروژه پرونده الکترونیک سلامت، پایداری و نگهداشت سامانه ها تلاش می کنند نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم .