عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

علیپور خبر داد : اجرای فاز سوم طرح های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم کلید خورد

سرپرست حوزه مدیریت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم از اجرایی شدن فاز سوم طرح های عمرانی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

محمد حسین علیپورخاتونی درگفتگو باخبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به تشریح فاز سوم طرح های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهارکرد: ساماندهی فضا های باز دانشگاه و زیباسازی منظر دانشگاه از جمله موزائیک فرش محوطه پشت مسجد جامع دانشگاه وایجاد استراحتگاه برای دانشجویان،اجرای آسفالت خیابان کناری مسجد دانشگاه به منظور استفاده  دانشجویان خواهر ازمحوطه فضای سبز،اجرا و نصب تجهیزات ورزشی و نصب نیمکت و میز در محوطه فضای سبز بوفه دانشجویان خواهر و بهسازی فضای پارکینگ خودروهای دانشجویی در فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع از طرح های در حال اجرا در این واحد دانشگاهی می باشد.

سرپرست حوزه مدیریت عمرانی واحد قم افزود: به دستوررئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ومعاونت مدیریت توسعه و منابع واحد قم در مهر ماه سال جاری شاهد اجرایی کردن فاز سوم طرح های عمرانی این واحد دانشگاهی خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح های انجام شده در فاز اول و دوم گفت: طرح ساماندهی مزار شهیدان گمنام دانشگاه و فضای سبز محوطه مسجد با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از طرح های اجرا شده در فاز اول اجرا شد که به عنوان یک طرح ماندگار فرهنگی ثبت گردید.

علیپور افزود: در فاز دوم طرح های عمرانی دوربین های امنیتی دانشگاه با نظارت اداره کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم اجرا شد و در فاز سوم درختکاری و فضای سبز مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست حوزه مدیریت عمرانی واحد قم گفت:مجموعه عمران دانشگاه آزاد اسلامی قم از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز و ساخت بیش از ۶۱ هزار متر مربع زیر بنا در مجموعه زمین های دانشگاه به متراژ ۱۷ هکتار دردستورکار قرار گرفت.

علیپور گفت: از ابتدای فعالیت های عمرانی تا کنون می توان ازاحداث ساختمان های دانشکده علوم پزشکی و علوم پایه،ساختمان آزمایشگاههای مرکزی،ساختمان تربیت بدنی و زمین چمن،ساختمان فنی و مهندسی،ساختمان علوم انسانی،مسجد الرسول (ص)،ساخت کارگاه سوله فنی و مهندسی و بوفه های دانشجویی نام برد.

وی بیان کرد: در سال ۹۵ با توجه به ضرورت ایجاد فضای رقابت در دانشگاههای جامع و همچنین لزوم ایجاد فضا های آموزشی،خدماتی،رفاهی وآزمایشگاهی،طرح جامع سایت دانشگاه آزاد اسلامی قم با توجه به نیاز های ۱۰ سال آینده دانشگاه،بازبینی و طراحی مجدد گردید که این مهم  با همکاری یکی از اعضای هیات علمی گروه معماری اجرایی شد.