عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اجرایی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار شد

وبدا؛ سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اجرایی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور ویژه کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و کارشناسان سلامت محیط و کار استان خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت؛ دکتر رضا محمدی ضمن اعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو و بازرسین واحد سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی استان با آخرین دستورالعمل ها و آیین نامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی که ریاست سازمان تعزیرات حکومتی استان و یکی از قضات این مجموعه نیز حضور داشتند، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۹۲/۱۰/۳ مجلس شورای اسلامی و شرح وظایف قانونی هر یک از دستگاه های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از جمله دانشگاه علوم پزشکی به طور کامل برای حاضرین تشریح شد.
به گفته وی، نحوه تنظیم صورتجلسه ضبط اموال قاچاق، حدود و اختیارات قانونی بازرسین بهداشتی و همچنین نحوه ارسال و تحویل اموال قاچاق کشف شده به انبار اموال تملیکی استان از جمله مواردی بود که به کارشناسان آموزش داده شد.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه افزود: همچنین در این کارگاه از کارشناسان خواسته شد در جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور، حین بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه کننده مواد غذایی و آرایشی بهداشتی، نسبت به کنترل برچسب اصالت این فراورده ها اقدام و با عرضه کنندگان فراورده های غیر مجاز و غیر بهداشتی برخورد کنند.
به گفته وی، این جلسه با پاسخ به پرسش های حاضرین به پایان رسید.