عمومی | دانشگاه کردستان

جهاد امروز مبارزه با ابتذالات فرهنگی در سنگر علم و دانش است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، محمود الله مرادی در نشست هم اندیشی روسا، نهادهای نمایندگی، حراست و معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های استان و شهرستان‌های تابعه با موضوع راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر  در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه  گریبانگیر آن شده‌ایم ، فضای مجازی است چراکه دشمنان دین و انقلاب درصدد نابودی ارزش‌های انسانی و شکستن حرمت‌هایی هستند  که میان آحاد جامعه خصوصا خانواده‌های ایرانی وجود دارد.

وی  با بیان اینکه  دشمنان نظام و اسلام  برای رسیدن به اهداف شوم خود نقش خود را بر ترویج  برهنگی جامعه  قرار داده‌اند، افزود: دشمنان ما  بنیان خانواده را هدف قرار داده و خانواده را  بهترین فضا برای تزلزل ارزش‌های دینی و اسلامی در نظر گرفته‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: جهاد امروز در سنگر علم و دانش،  مبارزه با ابتذالات فرهنگی است لذا هرکدام از ماکوتاهی کنیم باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

الله مرادی به نقش اساتید، مسئولین امر و نهادهای حمایتی در دانشگاه‌ها در ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: ما به دنبال کارهای سلبی و بازدارنده نیستیم لذا هدف ما اشاعه کارهای فرهنگی در اجرای این فریضه هاست ، هیچ کس در جامعه به دنبال مچ‌گیری نیست چراکه همه فرزندان ما هستند و طبق رسالت خود باید نسل جوان را از مشکلاتی که تهدیدشان می‌کند مصون داریم.

الله مرادی  تاکید کرد: تلاش ما بر این است که مسئولین  و دانشجویان مجری ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی جلوگیری از اشاعه فساد در محیط اداری و دانشگاهی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید زمینه معروفات در  جامعه فراهم شود و همه به سمت و سوی مدیریت آرامش و ترویج معروفات سوق داده شوند و ریشه فساد و منکرات خشکانده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ، مسئولیت پذیری، صیانت از اموال  و سرمایه‌های عمومی، رعایت حرمت اشخاص، الگوی حجاب و عفاف، تقویت روحیه تحمل و مدارا ، همزیستی مسالمت آمیز  را از معروفات اعلام کرد و افزود:  اساتید و مدیران دانشگاهی باید  به اشاعه معروفات و نهی از منکرات اهتمام ورزند.

وی افزود: بهترین افرادی که خود هدایتگر، زمینه‌ساز و  آمر به معروف باشند در سطح دانشگاه‌ها برای ترویج این امر باید انتخاب شوند.