عمومی | دانشگاه فرهنگیان

حضور و سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

در آیین استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پردیس شهید باهنر حضور یافتند و ضمن زیارت قبور شهدای گمنام و سخنرانی در برنامه در آیین تحویل پرچم دانشگاه از دانشجویان ترم بالایی به نو دانشجو معلمان و اهدایی دانش آموختگی حضور داشتند و نماز جماعت ظهر نیز در پردیس به امامت ایشان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور در آیین استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان اظهار کرد: معلمی بهترین شغل در عالم است این نیازی به استناد روایی ندارد و هر عقل سلیمی آن را می‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: معلم انسان‌ساز است و انسان بهترین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شود، چرا که نیروی انسانی عامل پیشرفت‌های جوامع است و معادن و ذخایر بدون قدرت بشر فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه بهترین شغل معلمی است، گفت: نوشتن و خواندن با تمام ارزشی که دارد تنها سواد است. سواد اگر نور دینی کنارش نباشد سواد سیاهی‌ است. باید در کنارش نور باشد و بدانید اگر خدای نکرده اینهایی که زیر دست شما تربیت می‌شوند انسان‌های بدی از کار در بیایند بدی‌شان پای شما نوشته می‌شود. اگر بتوانید انسان‌های خوبی تربیت کنید خوبی‌ها برای شما نوشته می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: قلب و دل نوجوان و بچه‌های کوچکی که تحت تعلیم شما قرار می‌گیرد، مثل زمین آماده است که هر چه در آن بکارید قبول می‌کند. خوب بکارید بذر خوب سبز می‌کند. معلم است که باید انتخاب کند چه دانه‌ای را در قلب این آدم بکارد.

وی اظهار کرد: اگر بتوانید یک جوان را راهنمایی و هدایت و درست تربیتش کنید ارزشش بیشتر از آن چیزی است که خورشید در آن می‌تابد. این شخص می‌تواند افراد دیگری تربیت کند و می‌تواند یک جهان را عوض کند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر توانستیم آدم‌های صالح، متدین، قوی و انسان تربیت کنیم، کار درستی کرده‌ایم. انشالله خداوند متعال به همه شما عزیزانی که بچه‌های انقلاب هستید توفیق عنایت کند تا بتوانید آدم‌های خوبی تربیت کنید که کشور، انقلاب و دین و مذهبمان را سربلند در همه دنیا نگه دارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هر چه انسان علم و دانشش بیشتر شود می تواند بسیاری از مشکلات را از پیش پای خود بردارد، خاطرنشان کرد: انسان هر چه عالم‌تر باشد می‌تواند کارهای خیلی عالی انجام دهد. دلیل بر این است که علم ذاتا عظمت خاص خودش را دارد و مطلوب به ذات است.

وی ادامه داد: رفاه امروز ناشی از پیشرفت علم انسان خصوصاً جهش علمی صد ساله اخیر است، روزگاری تصور می‌شد اگر جمعیت انسان‌های روی زمین از ۵.۵ میلیارد نفر عبور کند قحطی به وجود می‌آید اما امروز به واسطه پیشرفت علم جمعیت از ۷ میلیارد نفر کرده است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اگر هدایت دینی پشتیبان پیشرفت علمی نباشد دانش زمینه‌ساز جنایت خواهد شد که در نمونه اخیر بمب‌های آمریکایی مجلس عروسی در یمن را تبدیل به عزا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: هر دفاعی مقدس نیست، امام خمینی تا مدت‌ها اجازه استفاده از بمب و موشک را نمی‌داد و پس از آن که حملات بعثی‌ها شدت گرفت مجوز هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی دشمن را صادر کرد، اما در طرف مقابل صدام حتی به ساکنان شهرهای عراق نیز رحم نکرد.

وی افزود: شیعیان باید به دنبال آن بروند که پیشرفت علمی را با پشتوانه دینی همراه کنند، معلمان نیز دقت داشته باشند که آموزش بدون تربیت دینی سیاهی است و منجر به جنایت می‌شود.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: انسان بی‌دین ترسو و طمع‌کار است، اگر حکومت پهلوی از آیت‌الله مدرس می‌ترسید به این دلیل بود که نمی‌شد او را با رشوه و تهدید از مسیری که در نظر دارد خارج کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام‌جمعه اصفهان در مقایسه‌ای بیان کرد: در دوران پهلوی محمدرضا موافق انتخاب کارتر نبود اما زمانی که کارتر به ریاست جمهوری رسید مجبور شد همسرش را به آمریکا بفرستد تا اجازه دیدار با کارتر را به شاه بدهد، امروز سران کشورهای مختلف واسطه می‌شوند تا رئیس جمهور ایران با ترامپ دیدار کند و او موافقت نمی‌کند.