عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر بهادری: وجود متخصصان روانتنی در بیمارستانهایی که بیماران لاعلاج در آنجا حضور دارند یک امر واجب است

گالری عکس
در این مراسم که پنج شنبه ۴ مهر ۹۸ در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، استاد بهادری رئیس دفتر دانش آموختگان دانشگاه،گفت: مسئله پزشکی در ایران فراز و نشیب فراوان داشته و نشیب ها گاهی خیلی طولانی بوده است. در بین تمام رشته ها  رشته ای که بیشتر دچار فرودها شد روانپزشکی بود.
وی ادامه داد: با اینکه پیشکسوت  در تشخیص بیماری های روانی هستیم سال های طولانی در کشور برای نگهداری از بیماران روانی از دیوانه خانه، دارالمجانین و بیغوله هایی که وجود داشت استفاده می شد. در همین تهران در کنار بیمارستان سینا بیغوله ای وجود داشت که بیماران با اختلالات روانی را آنجا بستری می کردند.
دکتر بهادری با بیان اینکه، مسئله روانتنی اصولا مربوط به پزشکی اسلامی است، تصریح کرد: همانطور که می دانید دانشمندان بسیاری منجمله بوعلی سینا در کتاب های خود در مورد ارتباط بیماری های جسمی و روانی مطالبی را نگاشته اند.
وی افزود: وجود متخصصان روانتنی در هر بیمارستان عمومی به خصوص بیمارستانهایی که بیماران لاعلاج در انجا حضور دارند یک امر واجب است  و با لزوم آن در بیمارستان روانی تفاوت دارد. این مهم فقط منحصر به ایران نیست و در تمام دنیا اینگونه است.
رئیس دفتر دانش آموختگان ادامه داد: یکی از افتخارات پزشکی نوین، برخواستن و ارزش دار شدن رشته روانپزشکی است که موجب افتخار هر ایرانی است. استادانی مانند دکتر رضاعی و دکتر عبدالحسین میرسپاسی که زحمات فراوانی برای بنیان گذاری این رشته کشیدند.
دکتر بهادری گفت: از خانواده میرسپاسی گل دیگری شکفت به نام غلامرضا میرسپاسی که تمام تعاریفی که از وی شده، اغراق نیست. دکتر میرسپاسی مصداق تمام تعهد و صداقت، نظم و خدمت به مردم است. وی مانند پدر خود معلمی دلسوز و متعهداست.
وی خاطرنشان کرد: دکتر میرسپاسی معتقد است و تاکید دارد بیمار روانی یک انسان بیمار است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد که این نوع تعهد برای جامعه روانپزشکی بسیار مهم و ارزشمند است.
توضیح اینکه، به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس بخش روانتنی بیمارستان امام خمینی (ره) همایشی در تالار امام برگزار شد که در بخشی از آن همایش، از خدمات ارزنده استاد دکتر غلامرضا میرسپاسی استاد روانپزشکی دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از طرف بیمارستانهای امام خمینی، روزبه و میمنت و همکاران، تجلیل به عمل آمد.

خبر: فریبا مقدم
عکس: داود فرامرزی