عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

در مراسم گرامیداشت روز بهداشت محیط؛ بازرس برتر بهداشت محیط و اصناف برتر شهرستان فسا معرفی و تقدیر شدند

مراسم گرامیداشت روز بهداشت محیط و قدردانی از کارشناسان این عرصه با حضور مسوولین دانشگاه و بهداشت برگزار گردید و از بازرس برتر بهداشت محیط و اصناف برتر شهرستان فسا تقدیر شد.

به گزارش وب دا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط با عنوان "چالش های تغییرات اقلیم: زمان یکپارچگی اقدامات بهداشت محیط در سطح جهانی" گفت: این شعار بیان کننده این واقعیت است که اقدام یک سازمان یا یک کشور نمی تواند باعث کاهش اثرات تغییر اقلیم شود و تمام کشورها در این زمینه مسوول هستند . برخی کشورها در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند، برخی کشورها فقط متوجه این تغییرات شده اند و اقدامات موثری را انجام نداده اند و برخی کشورها هنوز نمی دانند تغییر اقلیم چیست و چه باید کرد .

دکتر جلال کریمی افزود: در معاونت بهداشت دانشگاه کمیته ای در این خصوص تشکیل شد ولی بسیاری از اقدامات مورد نیاز برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم مربوط به سایر سازمانها است و باید در این خصوص کار جمعی انجام شود .

وی از واحدهای بهداشت محیط و بهداشت خانواده بخاطر عملکرد مناسب در زمینه بهره وری سازمانی در معاونت بهداشت تشکر کرد .

در ادامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: تصویر زیبایی که امروز در زمینه اقدامات بهداشتی مناسب دانشگاه علوم پزشکی فسا در اذهان شکل گرفته است ناشی از اقدامات خوب معاون بهداشت و بازرسین بهداشت محیط است .

دکتر یوسف غلامپور ادامه داد: ریاست دانشگاه بر این نکته تاکید دارند که مراحل امر به معروف و نهی از منکر در بازرسی های بهداشت محیط مورد توجه قرار گیرد یعنی اول آموزش و تذکر و تصحیح امور مد نظر بازرسین باشد و سپس با کسانی که از خطوط قرمز عبور می کنند برخورد قاطع شود .

دکتر حسن جمشیدی معاون توسعه دانشگاه گفت: همت دکتر کریمی و بازرسین بهداشت محیط و نتایجی که بدست آورده اند قابل تقدیر است و امروز در شهر فسا دیگر خبری از کسانی که به صورت علنی قانون شکنی می کردند نیست .

مسوول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ملاک انتخاب بازرس نمونه سال را قاطعیت در بازرسی، عملکرد مناسب در زمینه شکایات سامانه ۱۹۰ و همکاری مناسب با ادارات و سازمانهای همکار عنوان کرد .

مهندس عبدالرسول امین زاده در خصوص ملاک های بهداشتی انتخاب این اصناف گفت : رعایت بهداشت فردی، رعایت بهداشت محیط، بهسازی محل و نحوه ی صحیح انبارداری، رعایت اصول بهداشتی در نگهداری مواد غذایی فراوری شده و عرضه بهداشتی آن، رعایت استانداردهای شستشو و گند زدایی وسایل ، دست و عدم عرضه خدمات غیر مجاز در آرایشگاه و توجه به قوانین و توصیه های بهداشتی بازرسین بهداشت محیط از معیارهای انتخاب اصناف بهداشتی شهر فسا بوده است .

بازرس برتر بهداشت محیط در سال۹۸:

مهندس جواد خیراتی

اصناف بهداشتی برتر شهر فسا در سال۹۸ :

آرایشگاه زنانه هیوا به مدیریت زینب حیدری

آرایشگاه زنانه گلبرگ به مدیریت جمیله برجی زاده

آشپزی راضی به مدیریت منوچهر راضی

فروشگاه افق کوروش شعبه بلوار بعثت به مدیریت قاسم زاهدمنش

قنادی روز به مدیریت محمد هادی جنگی