عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط

دکتر محمدمهران امینی فرد با ارسال پیامی فرارسیدن روز بهداشت محیط را به همکاران و تلاشگران بهداشت محیط تبریک گفت،متن پیام بدین شرح است:
مهد زمین پهنه پاک و بی آلایش و پر نعمت خود را میلیون ها سال است که بر همه مخلوقات و بیش از همه بر آدمیان گشوده است. ما انسان ها که موجودات برگزیده این کره خاکی و امانت دار این نعمت بزرگ الهی هستیم باید نهایت تلاش خود را در حفظ آن به عمل آورده و این گستره زیبا، پاکیزه و سالم را به آیندگان بسپاریم.
صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای درحال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و موادشیمیایی موجود در محیط زیست و به تبع آن در مواد غذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است همچنین رشد روز افزون جمعیت و پدیده شهرنشینی به تبع آن افزایش نیاز بشر برای ادامه حیات و تلاش  صنایع با استفاده از تکنولوژی درصدد افزایش تولید برای پاسخ به این نیازها با مصرف منابع طبیعی و تولید آلاینده ها بار مضاعف آلاینده بر محیط تحمیل می نمایند. بنابر این ارائه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری های واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.