عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

دکتر صمیمی: پژوهشکده مکانیک ظرفیت خوبی برای درآمدزایی سرریز فناوری دارد

در این دیدار، دکتر صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده مکانیک، بر تجاری سازی دستاوردهای این پژوهشکده تاکید نمود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به سه محور اصلی ماموریت‌های این پژوهشگاه شامل: ۱)طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، ۲)خدمات فضاپایه و  ۳) سرریز دانش فضایی به سایر حوزه‌های فضایی، اظهار نمود: پژوهشکده مکانیک در راستای محور سوم ماموریت‌ها، دستاوردهای خوبی داشته که در سایر ارگان‌ها کاربرد داشته و می توانند باعث تحول در سایر حوزه‌های صنعتی شده و در عین حال، موجب درآمدزایی هم بشود که در این خصوص، پژوهشکده مکانیک از پتانسیل خوبی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه فضایی از راه‌های مقابله با مشکلات موجود اقتصادی را درآمدزایی عنوان نمود و گفت: با عنایت به پتانسیل موجود در مجموعه پژوهشگاه و از جمله این پژوهشکده، لازم است برنامه‌هایی را در جهت درآمدزایی به اجرا درآورد.

وی خاطرنشان ساخت بدین منظورکمیته درآمدزایی به ریاست مهندس سلمانی زاده، معاون اجرایی پژوهشگاه و با حضور معاونان و روسای پژوهشکده‌ها و مدیران مربوط در مجموعه تشکیل شده که موضوع را به جد دنبال می‌کنند.

در  بخش دیگری از این  دیدار عمومی، کارکنان پژوهشکده مکانیک مسائل و مشکلات خود را با مسئولان پژوهشگاه در میان گذاشتند و با آنان به گپ و گفت و گو پرداختند.