عمومی | دانشگاه گیلان

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می شود

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر با هدف تقویت روابط بین دانشگاه­های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت­های بین دانشگاهی در تاریخ ۹ الی ۱۰ مهر ماه در دانشگاه گیلان برگزار می گردد. دانشگاه گیلان به عنوان یکی از بنیانگذاران و اعضای این اتحادیه از سال ۱۹۹۶ و همچنین دبیرخانه دائمی دانشگاه های ایرانی عضو اتحادیه، میزبان این نشست بین المللی خواهد بود.

در این اجلاس روسا و معاونین بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ایران حضور خواهند یافت. از میان دانشگاه های خارجی شرکت کننده در این اجلاس می توان به دانشگاه های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان اشاره کرد.

اتحادیه دانشگاه­های دولتی حاشیه دریای خزر متشکل از ۵۷ عضو می­باشد که شامل ۷ دانشگاه از کشورآذربایجان، ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و ۵ موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴ دانشگاه و ۲ موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان است.