عمومی | دانشگاه کردستان

برنامه ریزی، راهبری و مدیریت لازمه دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴دانشگاه کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی امروز سه شنبه (۲ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان، اظهار کرد: شفافیت و پاسخگویی دو محور اصلی در پیشبرد کارها در دانشگاه است و همه مجموعه دانشگاه کردستان باید این امور مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی و استراتژیک برای دانشگاه تدوین شده است، افزود: این برنامه به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده و این هیات به عنوان بالاترین مرجع خواستار اجرای آن است.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: در این برنامه افق ۱۴۰۴ ترسیم شده و برای دستیابی به این چشم انداز تمامی مجموعه دانشگاه کردستان باید در کنار هم وظایف تعیین شده خود را انجام داده و در تمام اقدامات و راهبردها این برنامه را مدنظر داشته باشند.

وی برنامه ریزی، راهبری و مدیریت را لازمه دستیابی به چشم انداز تعیین شده دانست و بر ضرورت کار تیمی برای تحقق این مهم تاکید کرد.

صادقی به مولفه های لازم برای تحقق برنامه استراتژیک دانشگاه اشاره کرد و گفت: مهمترین مولفه در این برنامه ها، وجود دانشگاه اخلاق محور است و از همه اساتید، کارکنان و دانشجویان در همه سطوح انتظار می رود که اخلاق مداری را همواره مدنظر قرار دهند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از هر گونه باندبازی و جناح بندی در دانشگاه شد و تاکید کرد: در انتصابات نیز اخلاق باید مورد توجه قرار گرفته و ضمن چرخش مدیریت، برای بهبود وضعیت دانشگاه تلاش شود.

رئیس دانشگاه کردستان بر افزایش کیفیت پژوهش ها تاکید کرد و گفت: از انجام هر نوع پژوهش کاربردی و بنیادی در دانشگاه حمایت می کنیم.

وی مسئولیت پذیری اجتماعی را از دیگر برنامه های دانشگاه نام برد و تاکید کرد: گروه های مختلف به منظور ارتباط با جامعه باید سالانه سه برنامه برگزار کنند و ارتباط خود را با جامعه افزایش دهند.

صادقی با تاکید بر ضرورت فعال بودن روابط عمومی دانشگاه، از بخش های مختلف دانشگاه خواست تا ارتباط خود را با این بخش افزایش داده و به منظور فعال بودن روابط عمومی همکاری لازم را با این بخش داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار تعامل کافی با نمایندگان استان و مجموعه مدیریتی استان کردستان، اجازه نخواهیم داد در تصمیم گیری های دانشگاه دخالت شود و استقلال دانشگاه را حفظ خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه به ارائه آماری از دانشجویان جدیدالورود پرداخت و خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم محیطی با فضای صمیمی و مناسب برای دانشجویان فراهم کنیم.