عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

جلسه آموزشی-توجیهی پذیرفته شدگان آزمون دستیاری تخصصی دانشکده پزشکی برگزار شد

جلسه آموزشی - توجیهی پذیرفته شدگان آزمون دستیاری تخصصی دانشکده پزشکی برگزار شد
جلسه آموزشی - توجیهی پذیرفته شدگان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی سال ۹۸ با حضور رییس دانشگاه، معاونین آموزشی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ریاست دانشکده پزشکی، مدیران حوزه های معاونت آموزشی دانشگاه، معاونین دانشکده پزشکی و مدیران گروههای آموزشی بالینی دانشکده در سالن مرکزی شهید آوینی دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدحسین تازیکی رییس دانشکده پزشکی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به دانشجویان جدیدالورود از پزشکان متخصص، بعنوان سرمایه های انسانی ناب قلمداد نموده و از دانشجویان دستیار درخواست ممارست و پشتکار جدی در حوزه تخصصی خود را نمود. دکتر تازیکی اظهار امیدواری کرد: با ارتقاء ساختار آموزشی و پژوهشی دانشگاه بتوانیم در رده دانشگاه‌های برتر کشور معرفی شویم.
دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه ضمن خیر مقدم گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان مفتخر است میزبان شما عزیزان به مدت ۳ یا ۴ سال به عنوان دانشجوی رزیدنت پزشکی باشد. رییس دانشگاه گفت؛ شروع پذیرش دانشجوی دستیاری (رزیدنتی) از سال ۸۶ بوده و دانشگاه در ۸ رشته وظیفه تربیت دانشجو را بر عهده دارد و از سال ۷۱ تا به امروز ۹۷۰ فارغ التحصیل در رشته پزشک عمومی و ۳۸۰ متخصص تربیت نموده است. دکتر فاضل از اخذ رشته های رزیدنت فلوشیپ گوارش و فلوشیپ نوزادان در یکی دو سال آینده خبر داد و گفت: سعی ما بر این است تا از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده نموده که حداقل از مشکلات درمانی این دانشگاه مطلع می باشند.
حجه الاسلام حسینی کوهستانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس و تبریک به دانشجویان جدیدالورود گفت: ما در محضر خداوندی هستیم که هم می بیند و هم در روز قیامت حاکم است و توصیه من به شما برادران و خواهران عزیز این است که شما الگوی دانشجویان جدید خواهید بود که نگاه تیزبین آنها به شماست و رفتار شما سرلوحه آنها قرار می گیرد. لذا الگو باشید برای دانشجویانی که شما را الگوی خود قرار می دهند.
دکتر تقی امیریانی معاون آموزشی دانشگاه بر کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که شرایط مطلوب را برای شما عزیزان فراهم کنیم و ان چیزی که قرار است یاد بگیرید را مطالبه کنید. معاون آموزشی دانشگاه به بیان سیاستهای کلی آموزشی دانشگاه درخصوص دانشجویان دوره های دستیاری پزشکی پرداختند. دکتر تقی امیریانی گفت: امسال در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی تعداد ۴۳ نفر در هشت رشته دستیاری: بیماری های داخلی، زنان، کودکان، بیهوشی، رادیولوژی، جراحی عمومی، روانپزشکی و ارتوپدی پذیرفته شده اند.
دکتر مهدی صادقی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ضمن عرض تبریک به دانشجویان گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که شرایط مطلوب رفاهی و دانشجویی را برای شما عزیزان فراهم نموده تا به نحوه مطلوب به امر آموزش بپردازید. معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه به بیان سیاست های کلی امور فرهنگی، رفاهی و دانشجویی درخصوص دانشجویان دوره های دستیاری پزشکی پرداختند.
دکتر محمدمهدی مطهری رییس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی گرگان و آق قلا ضمن مهم شمردن شغل حساس پزشکی بخصوص در دوره دستیاری از دانشجویان داشتن صعه صدر و رعایت کامل طرح تکریم بیماران و نیز رعایت اصول مستند سازی در طی دوره درمان بیماران را خواستار شد و تاکید جدی بر احترام به شخصیت و جایگاه انسانی بیمار داشتند. وی در ادامه به بیان مسایل مختلف و مهم در حوزه نظام پزشکی پرداختند.
در ادامه معاون آموزش دستیاری تخصصی و مدیران گروههای آموزشی بالینی دانشکده هر کدام به تشریح حوزه مدیریتی و گروه آموزشی خود جهت آشنایی دانشجویان پرداختند.
در پایان هر یک از دانشجویان پذیرفته شده به معرفی مختصر خود پرداخت.