عمومی | دانشگاه فرهنگیان

پژوهش کیفی و هدفمند پیش شرط تربیت معلم پژوهنده

دکتر علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در نخستین گردهمایی مشترک مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان در روز دوم و در پنل تخصصی این معاونت با مدیران استانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دغدغه های صنفی مدیران استانی را دغدغه های اولیه نه اولی دانست و با تاکید بر لزوم انتخاب و معرفی مشاور پژوهشی برای مدیریت استان گفت: لازم است تا پژوهشگرترین و توانمند ترین استاد خود را برای پرداختن به مسائل پژوهشی به عنوان مشاور  و عقل منفصل روسا معرفی کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و انتظارات معاونت پژوهشی دانشگاه از مدیریت های استانی با بیان نیاز دانشگاه به تالیف کتاب در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و بر اساس نیاز معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: در این راستا ۱۲۲ طرحنامه کتاب دریافت شد که از این مسان ۱۳ طرح پس از طی مراحل داوری به عقد قرارداد منجر شده اند .

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در حوزه نشریات ۲۱ مجوز نشریه صادر شده است، افزود: ۱۵ استان نشریه ندارند که لازم است به منظور تهیه و تالیف حداقل یک نشریه در استان خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه پژاهنگ به عنوان برنامه پژوهشی با غلبه مباحث تربیتی و تربیت معلمی و لزوم تقویت آن در استان ها، تصریح کرد: همچنین طرح اهتمام در خصوص مهارت آموزان ماده ۲۸، طرح آمد به عنوان طرح استاد مشاور دانشجومعلمان و نیز طرح جامع توانمند سازی  اعضای هیات علمی از برنامه های در دست اجرای این معاونت است که به همت و توجه مدیریت های استانی نیاز دارد.

دکتر طاهری نیا در ادامه با تاکید بر ضرورت پیگیری و تلاش برای تاسیس موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم در استان ها، خاطر نشان کرد: در این راستا استانهای مازندران، تهران و کرمان راقدامات خوبی را آغاز کردند.

وی همچنین مرکز رشد و نوآوری را بهترین ظرفیت برا یبروز استعدادهای پنهان دانشجومعلمان دانست که باید در استان ها بر آن تاکید شود و افزود: تالیف مجله پژوهشی در استان ها با تمرکز بر مزیت استان از دیگر مورادی است که نیاز به اهتمام مدیران دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان پژوهش شتاب زده و برنامه ریزی نشده و بدون پیش طرح جامع  را آسیب عرصه پژوهشی دانست و تصریح کرد: در همین راستا معاونت پژوهشی بر پژوهش کیفی و هدفمند به عنوان  پیش طرح تربیت معلم پژوهنده تاکید کرده است.