عمومی | دانشگاه لرستان

پیام رئیس دانشگاه لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس


دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در پیامی، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را شادباش گفت.

متن پیام رئیس دانشگاه لرستان:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۳۱ شهریور هر سال شروع هفته دفاع مقدس است.

دوران دفاع مقدس یک دوران طلایی از مجاهدت‌ها و رشادتهای شهیدان وطن برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور بود.

همیشه باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و به یاد داشته باشیم که اقتدار، امنیت، ثبات، عزت و افتخارآفرینی‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسب کرده است مدیون جانفشانی‌ها و فداکاریهای شهدا، رزمندگان و ایثارگران است.

هفته دفاع مقدس، یادآور خلق حماسه‌های بزرگ مجاهدت و معنویت در راه اعتلای ایران اسلامی است.

امروزه نیز همگی رسالت داریم حافظ راه شهیدان باشیم و از ارزشهای مهم انقلاب اسلامی همچون استقلال و مردم‌سالاری دینی، صیانت کنیم.

ایران اسلامی از همان دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون، براساس هدایت و راهبری ولایت مطلقه فقیه، در مسیر پیشرفتهای متعدد در زمینه‌های گوناگون، حرکت شتاب‌زایی داشته است.

از ارکان مهم نائل شدن به موفقیت‌های مختلف علمی و اقتدار امروز ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و در جهان، تداوم و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و پایمردی و مقاومت در برابر مستکبران است.

فرهنگ ایثار و شهادت را باید همواره در جامعه تقویت کرد و به نسل‌ جوان به ویژه نسل دانشجو، این فرهنگ حماسی و حماسه‌آفرین را بیش از پیش، منتقل نمود.

در این برهه از زمان نیز جوانان دانشجو باید با روحیه جهادی و تلاش و ایثار در راه کسب دانش و مهارت، برای تقویت اشتغالزایی در جامعه، کمک نمایند.

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را خدمت مقام عظمای ولایت، ملت شریف ایران، خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس دانشگاه لرستان: خسرو عزیزی