عمومی | دانشگاه کردستان

برگزاری گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه کردستان

ه گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی امروز (۱مهر) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ۸ سال دفاع مقدس گرچه سختی ها و مشقت های زیادی برای کشور داشته اما موهبت ها و دستاوردهایی نیز داشته که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی تجربه اندوزی نیروهای کشور را از جمله دستاوردهای این جنگ دانست و افزود: این تجربه اندوزی موجب اقتدار و صلابت امروز ایران شده است.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: برای محک‌زدن قدرت هر کشور تجربه جنگ فرماندهان و نظامیان آن کشور را جویا می شوند و وجود این تجربه موجب اقتدار کشور و استواری و صلابت آن شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص مقابله با متجاوزین، خاطرنشان کرد: اسلام این الگو را برای ما مشخص کرده که با متجاوزین و متعدیان مقابله و اجازه ندهیم ظلمی به کشور روا داشته شود.

صادقی با اشاره به اعلام جنگ صدام در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، یادآور شد: در پی این اقدام، بر اساس اعتقادات و اصول و قوانین اسلام، دفاع مقدس صورت گرفت و کسانی که راه دفاع از وطن را پیش گرفتند، شهید شدند.

در ادامه این برنامه، سرهنگ حسینی به بازگویی خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و برنامه های جنبی دیگر نظیر اجرای گروه دف نوازی، گروه تئاتر و مسابقه نیز برگزار شد.