عمومی | مجتمع آموزش عالی تربت جام

پیام دکتر کمال قاسمی بزدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

تاریخ انتشار خبر:۱ مهر ۱۳۹۸                                                                                     شناسه خبر:۱۳۹۸۰۷۰۱

پیام دکتر کمال قاسمی بزدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

بار الها!
بسیارند کسانی که راه را می شناسند و بیراهه ها را هم. به بایدها آگاهند و به نبایدها هم. پس تنها رهایم مکن و با معلمانی آشنایم کن که آشنای راهند، تا برای بیهوده نگذراندن لحظه های بی تکرار بودنم، از آنها راه چگونه زیستن را، چگونه رفتن را و چگونه رسیدن را الگو بگیرم.
دانشجویان فرهیخته و زیبا اندیش!
بیایید همواره نام علم و معلم و تعلیم را در گوشمان زمزمه کنیم و باور داشته باشیم محیطی را که بدان قدم گذاشته ایم، مامن علم آموزی است. آنچه را که نمی دانیم بیاموزیم و با گوش جان بشنویم. آنگاه به چشم دل خواهیم دید که دنیا روشن و روشن تر خواهد شد؛ گویا که تازه چشم باز کرده ایم. خواهیم دید که خوب چگونه است و بد چگونه؟ زیبا کدام است و زشت کدام؟ و تازه خواهیم فهمید کجا باید برویم و چه باید بکنیم. از آن پس، همه لحظه هایمان را مرهون لطف آن آموزگار خواهیم بود.
ای امیدهای آینده نجات!
بیایید باور داشته باشیم که دانش، تنها راه رسیدن به درجات عالی است. هرچه دانایی انسان بیشتر شود، نقش راهبری او در زندگی پررنگ تر خواهد شد و هر دانشی که انسان فرا گیرد در رفتار او نمود پیدا خواهد کرد، چرا که از کردار افراد به میزان علم آنها پی توان برد. باید عاشق دانستن باشیم. برای دانستن، باید عاشق یادگیری باشیم و با تصمیم قاطع و اراده محکم به سوی آن حرکت کنیم.
و سخن آخر اینکه!
در عصر اطلاعات، برای کسب دانش، نه به راه رفتن که به دویدن نیاز داریم، و این با هیچ وسیله ای بجز قلم، میسر نخواهد بود، زیرا قلم بهترین و کاراترین سلاح ماست. پس بکوشیم که همواره آن را در دست داشته باشیم و با هیچ ایده ای آن را کنار نگذاریم، چرا که جدایی از قلم معادل خاموشی علم خواهد بود. گفتار عاقلانه نصیب کسانی خواهد شد که در زندگی، متفاوت فکر می کنند و درست قلم می زنند. اینها هستند که در برخوردهای اجتماعی، دیگران را به خود جذب می کنند. پس بیاییم روشنفکرانه قلم را در دست بگیریم و متفاوت فکر کنیم.



با احترام
کمال قاسمی بزدی
رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام
اول مهر ۱۳۹۸