عمومی | دانشگاه الزهرا

ملاقات رئیس دانشگاه بصره با مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه الزهرا

دکتر سعد شاهین حمادی رئیس دانشگاه بصره کشور عراق، روز چهارشنبه۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با دکتر پریچهر حناچی مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا و دکتر بتول مشکین فام دبیر کارگروه همکاریهای علمی بین المللی کشورهای عربی ملاقات کرد. در این دیدار دکتر محمد حمزه مدیر مرکز پژوهش های النخیل دانشگاه بصره و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه بصره نیز حضور یافتند.

ابتدا دکتر بتول مشکین فام ضمن خوش آمدگویی به هیات میهمان دانشگاه بصره، به معرفی دانشگاه الزهرا و ظرفیت های موجود جهت همکاری با دانشگاه الزهرا پرداخت.

دکتر حناچی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاریهای بین المللی دانشگاه الزهرا، علاقه مندی این دانشگاه را برای ایجاد ارتباط به منظور همکاری با دانشگاه بصره را اعلام کرد. این همکاریها شامل تبادل دانشجو، فرصتهای مطالعاتی دانشجویی، راهنمایی مشترک پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، و نیز تدریس مشترک اساتید دو دانشگاه است.

دکتر سعد شاهین حمادی نیز ضمن ابراز خوشحالی از آشنایی با دانشگاه الزهرا و تاکید بر اهمیت همکاری میان دو دانشگاه از پیشنهاد های مطرح شده جهت همکاری استقبال کرد. ایشان ضمن تعیین نماینده جهت همکاری با دانشگاه الزهرا از مسولان دانشگاه الزهرا دعوت کرد، از دانشگاه بصره بازدید نمایند تا بیشتر با ظرفیت های موجود در دو دانشگاه آشنا شوند. ایشان همچنین اعلام کرد با توجه به ظرفیت مناسب و حضور مربیان خانم دانشکده تربیت بدنی دانشگاه الزهرا، دو دانشگاه می توانند برای گام اول در زمینه تربیت بدنی با یکدیگر همکاری نمایند.

پیش از این دانشگاه الزهرا با دانشگاه بصره در زمینه تربیت بدنی همکاری داشته و اساتید دو دانشگاه در کنفرانس های علمی برگزار شده در زمینه تربیت بدنی شرکت داشته اند.

دانشگاه بصره در سال ۱۹۶۴ با چهار دانشکده ادبیات، حقوق، علوم و مهندسی کار خود را آغاز کرد. و در حال حاضر با ۲۱ دانشکده در زمینه های مختلف پزشکی - داروسازی، علوم انسانی، مهندسی، هنر، و ... دانشجو می پذیرد. در پایان لوح یادبود دو دانشگاه میان طرفین تبادل شد.

لینک خبر