عمومی | دانشگاه فرهنگیان

پیام رییس دانشگاه فرهنگیان به مناسبت هفته دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الامام السجاد(ع):

"القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده"

خدا شدن (در راه خدا) عادت ما و شهادت کرامت ماست. (بحارالانوار، ج ۴۵ حدیث ۱۱۸)

دوران پر فروغ و نورانی دفاع مقدس برگ زرینی از رشادت ها و فداکاری ها و حماسه هایی بود که تا ابد در تاریخ سرزمین ایران اسلامی خواهد درخشید و در میان این دوران حماسه خیز و خاطره انگیز خط سرخ شهادت و جانبازی و ایثارگری و آزادگی مملو از نقش آفرینی مردان و زنانی است که به تاریخ و تاریخ نگاران واژگان اصیل و جدیدی افزودند که از جمله آنها "فنافی الله " "شوق الهی" و "قربان عظیم" بود .

پاسداشت و نکوداشت (هفته دفاع مقدس) که یادآور فرهنگ نامه عظیم و سترگ شهادت و رشادت همیشه تاریخ ماست این ایام را تکریم می‌کنیم و با اشک دیدگان خویش از بارگاه شهدای این دوران غبار می زداییم و بر دستان ایثارگران و آزادگان بوسه می‌زنیم .

امیدوارم که  چشمان بیدار عاطفه ملی و ذهن حق‌شناس فرزندان ما همیشه از این ایام مقدس به نیکی و عظمت یاد کنند که در حقیقت میراث ارزش‌ها و جانفشانی های پدران و برادران ماست .

عظمت و شوکت ایران اسلامی تا همیشه مرهون دوران دفاع مقدس است؛ دورانی که تمام دشمنان این مرز و بوم را بر سر جایشان نشاند؛ و ما برای تداوم این اتحاد و همبستگی باید در سنگرهای مختلف علم، دانش، کارآفرینی، فناوری و خدمت به مردم تلاشی مضاعف و همتی مداوم به نمایش بگذاریم .

کشور عظیم و ارزشمند ما شایسته بهترین جایگاه ها در عرصه ملی و بین المللی است و اهتمام آحاد جامعه را در هر لباس و حرفه و تخصصی می‌طلبد  تا در ادامه حفظ ارزشها و میراث منیع و شکوهمند این مرز و بوم مرزهای دانش و جوشش و خرد و فن و رقابت و حضور موثر در عرصه های بین المللی را تجربه نماییم.

و سخن آخر اینکه در سایه سار  ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران چشم امید همه ما به ایران آباد و  سرفراز فرداهای این سرزمین است . انشاالله

حسین خنیفر

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور