عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پیام رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

پیام رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دکتر جامعی: دانشگاه فنی و حرفه ای یک مرکز دانشگاهی پیشرو در عرصه نظام آموزش عالی مهارتی است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس متن کامل پیام دکتر محمدجامعی به شرح زیر است:

امام جعفر صادق(ع):

علم سلطان است هر کس که آن را یافت تسلط می یابد وهر کس که دنبال آن نرفت تحت سلطه واقع خواهد شد

با عرض سلام و احترام؛ آغاز سال تحصیلی جدید را خدمت تمام اساتید، کارکنان و به ویژه دانشجویان عزیز و جدیدالورود در دانشکده و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان متقارن شده، یاد و خاطره تمام شهدای به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و آرزومندیم بتوانیم همانند سال گذشته با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، در  اشاعه وترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثری در راستای ارتقاء برنامه های فرهنگی و افزایش بصیرت دانشجویان برداریم.

در سالی که توسط رهبرمعظم انقلاب بنام رونق تولید نامگذاری شده، رسالت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای سنگین تر است و در این راه نیز نباید از هیچ تلاشی دریغ نمود.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با دارا بودن ۱۴ دانشکده در شهرستان‌های مختلف استان فارس به عنوان یک مرکز دانشگاهی پیشرو در عرصه نظام آموزش عالی مهارتی، مبنای آموزش در این دانشکده ها را بر محوریت مهارت آموزی قرار داده است، به طوری که بیش از ۶۰ درصد دروس آموزشی آن به صو رت عملی و کارگاهی برگزار می‌شود که این مهم می تواند نقش سازنده و اثرگذار در تربیت دانش آموختگان آچار به دست داشته باشد.

امروزه باید مهارت در کنار دانش آکادمیک قرار گیرد تا فارغ التحصیلان بتوانند خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند. تمام فعالیت های دانشگاه در راستای آموزش و رشد آن است و از اساتید گرانقدر درخواست دارم  به این مهم بیش از پیش توجه جدی داشته باشند تا شاهد تربیت تکنسین های ماهر و مهندسان حرفه ای باشیم.

از دانشجویان نیز انتظار است فرصت ایجاد شده برای تحصیل در دانشکده های فنی را قدر دانسته و علاوه بر مشارکت فعال در برنامه های مختلف فرهنگی و دانشجویی نسبت به فراگیری آموزش های علمی و عملی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان  از درگاه ایزد منان برای تمام همکاران و دانشجویان عزیز و گرامی در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

محمدجامعی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس

مهرماه ۹۸