عمومی | دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

ششمین کنفرانس ملی زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.

ششمین کنفرانس ملی انجمن شیمی ایران با حضور بیش از  ۸۰ شرکت کننده و ۱۶ سخنران کلیدی در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه سال جاری در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ؛ در افتتاحیه این رویداد علمی که با حضور دکتر پور مقدم مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، دکتر علی اصغر بهشتی ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان ، خانم دکتر زنده دل دبیر انجمن زئولیت ایران و دکتر مقدم عضو هیات مدیره انجمن شیمی ایران به همراه جمع کثیری از دانشمندان و دانشجویان داخلی در زمینه شیمی و مهندسی شیمی از سراسر کشور ، یک میهمان خارجی و نمایندگانی از شرکت های حامی کنفرانس و اعضای کمیته علمی و اجرائی کنفرانس برگزار شد؛ پس از رونمایی از المان و نماد کنفرناس  ، دکتر بهشتی ریاست محترم دانشگاه ضمن عرض خوشامد گویی به میهمانان ، اساتید ، همکاران و دانشجویان حاضر گزارشی از روند شکل گیری دانشگاه صنعتی قوچان از سال ۸۵ تا کنون ارائه نمودند و افزودند هم اکنونبه عنوان تنها دانشگاه صنعتی در سطح استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستیم که بحمدالله با برنامه ریزی و تلاش تیم مدیریتی و اعضای هیات علمی توانسته ایم در رتبه ۱۴ دانشگاههای صنعتی کشور قرار گیریم.

ایشان اضافه کردند : در این مجموعه شاهد رشد چند درصدی مقالات علمی و پژوهشی بوده ایم که این امر با حضور اساتید و کارمندان جوان میسر گردیده است و همچنین همکاران ما در راستای ارتباط با صنعت نیز اقدامات بسیار خوبی به انجام رسانده و تفاهم نامه های متعددی با صنایع مختلف در سطح منطقه و کشور به امضاء رسیده است .

دکتر بهشتی خاطر نشان کردند : از انجمن شیمی ایران ، انجمن زئولیت ،دبیران علمی و اجرائی و کلیه همکارانی که نقش مهمی در برگزاری این همایش داشتند کمال تشکر را دارم و امیدوارم این نشست علمی و تخصصی سبب خبر و برکت در حوزه آموزش عالی و بلکه در سطح جامعه باشد.

دکتر مهدی نیکنام مدیر پژوهش و فناوری  دانشگاه و دبیر برگزاری این کنفرانس نیز دقایقی در خصوص روند اجرایی این سمینار ارائه داد و پس از آن تعدادی از میهمانان و سخنرانان کلیدی این رویداد علمی نظیر دکتر مجید پورمقدم ، مشاور معاون وزیر در امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت ، دکتر خاتمیان از دانشگاه تبریز ، دکتر رحیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران ، دکتر رستم نیا از دانشگاه مراغه ، دکتر زنده دل دبیر انجمن زئولیت ایران و عضو هیات علمی دانشگاه اراک ، دکتر خواجویان از دانشگاه فردوسی مشهد ، دکتر رحمانی از شرکت بهداش ( حامیان کنفرانس ) ، دکتر فلاح از دانشگاه گیلان و پروفسور اسکار از کشور ترکیه به ارائه سخنرانی در خصوص موضوع کنفرانس پرداختند .

ارائه سخنرانی ، برگزاری کارگاه ، بازدید از پوستر های مقالات ویژه روز نخست و تور گردشگردی برج تاریخی رادکان و اقامتگاه بومگردی در روستای رادکان از دیگر برنامه های روز اول این کنفرانس علمی بود.

در روز دوم کنفرانس نیز ادامه سخنرانی های علمی ، نصب و بازدید از پوسترهای سری دوم و سوم ، برگزاری کارگاهها و بازدید از نمایشگاه آثار هنرهای دستی ، هنرهای تجسمی ، محصولات خانگی و بومی و محلی ، بازدید از غرفه برخی از حامیان کنفرانس نظیر شرکت صنایع شیمیایی بهداش ، شرکت صنایع یافته های سرامیکی پیشرفته ، کارخانه آساک دوچرخ ، شرکت دانش بنیان نوین کامپوزیت صدرا ، غرفه فروش کتاب  و ... و همچنین آشنایی با برخی آداب و فرهنگ بومی شهرستان قوچان نظیر پذیرایی در سیاه چادر ( ویژه عشایر منطقه ) اشاره کرد.

در مراسم پایانی و اختتامیه کنفرانس نیز آقایان دکتر بهشتی ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان ، دکتر مهدی نیکنام شاهرک دبیر اجرائی این رویداد علمی ، دکتر مقدم عضو هیات مدیره انجمن شیمی ایران و دکتر حسن کریمی مله عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه و از دانشمندان ۱ درصد پر استناد جهان در زمینه های شیمی و کشاورزی دقایقی به صحبت پرداختند.

دکتر نیکنام در مراسم پایانی کنفرانس گفت : امیدواریم توانسته باشیم در این مدت کوتاه به هدف حفظ و تقویت ارتباط میان دانشجویان و اساتید و همچنین ارتباط میان دانشگاه و صنعت رسیده باشیم . وی ضمن قدردانی از حضور اساتید برجسته حاضر در مراسم افزود : از تعداد ۱۲۵ مقاله پذیرفته شده در این کنفرانس ، ۱۲ مقاله در قالب سخنرانی کوتاه پذیرفته شد و باقی موارد به صورت پوستر ارائه گردیدند .

تقدیر از آقایان دکتر علی اصغر بهشتی ریاست دانشگاه صنعتی قوچان ، دکتر علی آیتی دبیر علمی کنفرانس ، دکتر مهدی نیکنام دبیر اجرائی کنفرانس ، خانم دکتر زنده دل دبیر انجمن زئولیت ایران ، خانم جعفری نماینده انجمن شیمی ایران ، دکتر مقدم عضو هیات مدیره انجمن شیمی ایران و همچنین حامیان مالی کنفرناس نظیر شرکت های بهداش ، صنایع یافته های سرامیکی پیشرفته و آساک دوچرخ از دیگر برنامه های اختتامیه بود.

همچنین برگزیدگان بخش پوستر به شرح زیر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند :

نفر اول : حسین دانشگر از دانشگاه شهید بهشتی تهران

نفر دوم : خانم دکتر زهرا شیخ شعاعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان

نفر سوم : علیرضا عبدلی آشتیانی از دانشگاه اراک

قرعه کشی یکدستگاه دوچرخه اهدایی کارخانه آساک دوچرخ قوچان که به دانشجوی دختر از دانشگاه اراک تعلق گرفت ، تجلیل از کمیته اجرائی کنفرانس ، تجلیل از کارمندان و عوامل اجرائی دانشجویی کنفرانس و گرفتن عکس یادگاری با المان کنفرانس پایان بخش ششمین کنفرانس ملی زئولیت انجمن شیمی ایران بود.

تهیه خبر : نفیسه گرامی خبرنگار روابط عمومی

عکسهای ششمین کنفرانس ملی زئولیت انجمن شیمی ایران :

افتتاحیه و سخنرانی های علمی

بازدید از برج تاریخی رادکان و اقامتگاه بومگردی روستای رادکان

اختتامیه ، کارگاه و نمایشگاه پوستر های مقالات و نمایشگاه حامیان و صنایع دستی

تهیه عکس : میلاد موحد نیا - فاطمه دوست آبادی - منصور بیات - احمد محمد نژاد - میلاد باقریان