عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

تبیین جایگاه مهندسان شهرساز در تهیه دستور نقشه و صدور پروانه ساختمانی

تبیین جایگاه مهندسان شهرساز در تهیه دستور نقشه و صدور پروانه ساختمانی

گروه تخصصی شهرسازی روز سه شنبه ۲۶ شهریور در شورای مرکزی تشکیل جلسه داد و در خصوص ارائه دیدگاه ها، مفاد آموزشی و چک لیست مرتبط با تعمیرات و نگهداری ساختمان در حوزه رشته شهرسازی منطبق با مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به بحث و بررسی پرداخت .
بر اساس این مذاکرات و پیشنهاد های این گروه تخصصی، ابنیه و ساختمان ها در طول دوره بهره‌برداری، روند کاهش کیفیت را طی می‌کنند که لازم است برای کنترل و جلوگیری از تشدید آنها برنامه ریزی شود.
نگهداری از ساختمان فقط به بخش های داخلی آن محدود نمی شود، بلکه کلیه عناصر ارتباط دهنده یک بنا به شهر و سکونتگاه را در بر می‌گیرد.
در این راستا مقرر شد نماینده‌ای از گروه شهرسازی به هیات رئیسه شورای مرکزی معرفی و برای تدوین چک لیست های مرتبط شهرسازی اقدام شود.
هماهنگی با مدیر کل دفتر نظارت بر طرحهای توسعه شهری در خصوص جایگاه مهندسان شهرساز در تهیه دستور نقشه و صدور پروانه ساختمانی از دیگر پیشنهادهای این گروه بود.
برگزاری جلسه با معاون امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با موضوعات نظارت مهندسان شهرساز در تفکیک اراضی شهری و روستایی، انطباق شهری ساختمان، سیما و منظر و بازپیرایی جداره های شهری و پدافند غیر عامل در شهرسازی و نحوه برگزاری روز جهانی شهرساز ، نیز در این جلسه  گروه تخصصی مطرح گردید.