عمومی | دانشگاه لرستان

فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ استراتژیک برای کشور است


نشست هم اندیشی درس «آشنایی با دفاع مقدس»، با حضور سرهنگ حجت اله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

در این نشست صمیمی که صبح روز چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه ۹۸ در سالن جلسات شهید سیدسعید مبربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد و معاونان آموزشی و مُدرسان درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاههای استان لرستان حضور داشتند، دکتر احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، گفت:«رسالت همه ماست که ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان، به ویژه نسل دانشجو، انتقال دهیم».

دکتر رشیدیان، توضیح داد:«فرهنگ دفاع مقدس، یک فرهنگ اثرگذار و تحول ساز در دوران عُمر انقلاب اسلامی ایران است که باید بیش از پیش، آنرا تقویت کرد و گسترش داد».

وی، بیان کرد:«براساس استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات معاونان آموزشی دانشگاههای استان لرستان و مُدرسان درس آشنایی با دفاع مقدس، بایستی نسبت به ارتقای بیش از پیش کیفیت این درس، اقدام نمود».

فرهنگ ایثار و شهادت، یک فرهنگ استراتژیک برای کشور ماست

سرهنگ حجت اله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان، گفت:«فرهنگ ایثار، فداکاری، مقاومت و شهادت، یک فرهنگ استراتژیک و هویت ساز برای کشور ماست».

سرهنگ ناصرپور، تشریح کرد:«دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد».

وی، تصریح کرد:«موضوع بازتولید ارزشهای دوران دفاع مقدس، یک موضوع مهم و اساسی است که باید در نظام آموزشی ما، بیشتر از گذشته، تقویت شود».

سرهنگ ناصرپور، تصریح کرد:«شهیدان از نظر فرهنگی، تربیتی و فکری، برای همه ما، هویت ساز هستند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، همواره باید تداوم داشته باشد».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان، افزود:«یکی از ابزارهای مهم و اثرگذار برای انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اند و خوشبختانه، رئیس دانشگاه لرستان، جناب آقای دکتر عزیزی، همیشه، یک پای ثابت کار و تلاش در این مسیر بوده است و از تلاشهای ایشان، قدردانی می کنم».

سرهنگ حجت اله ناصرپور، بیان کرد:«نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، به برکت ارزشهای انقلاب اسلامی، در سطح محیط بین الملل، در یک جایگاه اقتدارآمیز قرار دارد و این، گویای استقلال کشور است که یک دستاورد بسیار بزرگ برای ملت ما، محسوب می شود».

سرهنگ ناصرپور، تاکید کرد:«هیچ گاه نباید ارزشهای ایثار، شهادت و مقاومت تضعیف و کم رنگ شوند؛ زیرا کم رنگ شدن این ارزشها، عامل بسیاری از ناهنجاریها و آسیبها خواهد بود».

گفتنی است حاضران در این نشست، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره درس آشنایی با دفاع مقدس، بیان نمودند.