عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

برگزاری جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران


جلسه ۳۴۳ شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان مازندران در روز دوشنبه مورخ ۹۸.۶.۲۵ با حضور مهندس شهیدی فر رئیس شورای تحقیقات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دکتر رمضانپور رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و مدیران استانی، مدیران عامل اتحادیه های کشاورزی و جمعی روسای بخشهای تحقیقاتی و  اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات در محل سالن جلسات مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، در این نشست دکتر رمضانپور پس از خیر مقدم، گفت  تغییر نگرش در شورای تحقیقات استان لازم است و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی می بایستی بر اساس نیارهای واحدهای اجرایی و بهره برداران استان صورت پذیرد. و این شورا را مرجع سیاستگذاری، تصمیم گیری، حل مشکلات و چالشهای حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان دانست و در این راستا از اقدامات اخیر مرکز در برقراری ارتباط موثر با استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجامع علمی و دانشگاهی استان خبر داد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گزارشی از فعالیت های شاخص تحقیقاتی در سال ۹۸ و همچنین روز مزرعه ملی ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک ارائه نمود.

در ادامه این جلسه ارائه گزارش وضعیت آبخوانداری استان توسط نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساری و نوشهر صورت پذیرفت و سپس دکتر صفایی عضو هیات علمی بخش حفاظت خاک و آبخیزداری راهکارها و اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان را در این خصوص عنوان نمود.

در بخش بعدی این نشست ارائه گزارش وضعیت عوامل خسارت زای گیاهی و تعیین اولویت های تحقیقاتی استان توسط مهندس زاغی مدیر حفظ نباتات استان و دکتر علوی رئیس بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز ارایه گردید.

و در ادامه مهندس شهیدی فر ضمن تشکر از اقدامات و نگاه جدید مرکز، کمک شورای تحقیقات را برای پیشرفت کشاورزی استان حائز اهمیت خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توجه به شرایط خاص استان طرح های آبخوانداری را برای جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره های  آب زیرزمینی و کاهش خسارت ناشی از سیلاب بسیار اثرگذار دانست و گفت طرح آبخوانداری پشتکوه که در سال های اخیر توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرا گردید طرحی موفق است که ضمن اثرات زیست محیطی و اجتماعی مفید، توانسته زمینه ساز افزایش امید و دلگرمی کشاورزان منطقه باشد و لازم است چنین اقداماتی در سایر نقاط استان نیز بسط و توسعه یابد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر بهادری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهندس زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران و دکتر بابایی مدیر گروه آموزشی مرکز که در اجرای طرح تولید مکانیزه برنج ارگانیک نقش ارزنده ای داشتند قدردانی شد.