عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

زمان حضور اورژانس در صحنه حادثه در چهارمحال و بختیاری پایین از زمان استاندارد است

وبدا؛ سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری، متوسط زمان حضور تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار را کمتر از زمان استاندارد تعریف شده اعلام کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری در حاشیه آئین رونمایی و توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گفت: متوسط زمان استاندارد حضور اورژانس در محل حوادث جاده ای ۱۴ دقیقه و حوادث درون شهری ۸ دقیقه است که این زمان در چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۹ و ۵ دقیقه و کوتاه تر از زمان استاندارد است.
به گفته وی، از ابتدای سال ۹۸ تا ۲۲ شهریورماه جاری ۲۱هزار و ۵۹۵ ماموریت شامل: پنج هزار و ۳۷۶ ماموریت ترافیکی و ۱۶ هزار و ۲۱۹ ماموریت غیر ترافیکی در سطح استان توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته است که بیشترین ماموریت غیر ترافیکی و مربوط به امدادرسانی به بیماران قلبی با تعداد دوهزار و ۱۲۲ مورد بوده است.
وی، در ادامه در تشریح تجهیزات و امکانات آمبولانس های تازه توزیع شده گفت: این آمبولانس ها با توجه به منطقه جغرافیایی و وجود مناطق صعب العبور، کمک دار هستند و مجهز به دستگاه های دی سی شوک، نلاتون، ساکشن و برانکاردهای مناسب برای حمل بیمار و سایر تجهزیات به روز می باشد.
به گفته وی، تمامی این دستگاه ها ساخت ۲۰۱۸ بوده که در اختیار ناوگان اورژانس قرار گرفته است .
دکتر حیدری ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ناوگان اورژانس چهارمحال و بختیاری به آمبولانس های جدید ضمن کاهش چشم گیر زمان حضور تکنسین ها بر بالین بیمار، شاهد بروز رسانی تجهیزات و ارتقاء خدمات اورژانس ۱۱۵ استان باشیم.
گفتنی است، ۱۱ دستگاه آمبولانس کمک دار با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال در بیست و چهارمین روز از شهریورماه ۹۸ به ناوگان اورژانس چهارمحال و بختیاری افزوده شد.