عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

دریافت جایزه ویژه انجمن ریاضی ایران توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

این جایزه همزمان با افتتاحیه کنفرانس سالانه ریاضی ایران در دانشگاه شیراز و برای ارائه بهترین مقاله پژوهشی در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی کشور که در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ و در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، به دکتر مجید گازر دانشیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان و نسرین صدری دانشجوی دکترای ریاضی  این دانشگاه تعلق گرفت.

کنفرانس ریاضی ایران از معتبرترین و با سابقه ترین همایش های علمی بین  المللی کشور است که هر ساله در یکی از مراکز مهم دانشگاهی برگزار می شود و صدها مقاله علمی درگرایش های مختلف علوم ریاضی توسط اعضای هیئت علمی ایرانی و خارجی و نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آن ارائه می گردد .

همچنین جایزه ریاضی دکتر عباس ریاضی کرمانی معتبرترین جایزه انجمن ریاضی ایران است که به بهترین پژوهش ‌ ارائه شده در این کنفرانس اعطاء می شود.

براساس آن چه در این پژوهش آمده است؛ اکثر پدیده های دنیای واقعی، تغییرات کیفی که اصطلاحاً انشعاب نامیده می شود را تجربه می کنند و کنترل این تغییرات (انشعابات) برای مدیریت پدیده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله، خانواده ای از مسائل انشعابات مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفته و به عنوان یک کاربرد، برای طراحی کنترل کننده مسیر کشتی استفاده شده است.

این مقاله پس از ارائه و جمع بندی در چهل و نهمین کنفرانس انجمن ریاضی ایران، به صورت یک مقاله ی کامل در مجله کنترل و بهینه سازی سیام (SIAM) آمریکا منتشر گردید. این مجله با بیش از چهار دهه فعالیت، از قدیمی ترین مجلات جامعه ریاضی‌ کاربردی و صنعتی آمریکا و نیز ازجمله مشهور‌ترین و معتبر‌ترین مجلات علمی‌ و پژوهشی دنیا به شمار می رود.

دکتر مجید گازر دانشیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، دانش آموخته ممتاز کارشناسی وکارشناسی ارشد رشته ریاضی دانشگاه اصفهان و دانش آموخته دکتری دانشگاه وسترن آنتاریوکانادا است که تالیف ده‌ها مقاله علمی پژوهشی در زمینه دستگاه‌های دینامیکی، کنترل و توپولوژی را در کارنامه دارد. خانم نسرین صدری نیز دانش آموخته کارشناسی وکارشناسی ارشد و نیز دانشجوی دکتری ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان است.