عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

‎ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارت بهداشت سفر کرد


‎کاظمی ذهابی/ وبدا
‎سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفر کرد.
‎به گزارش وبدا لرستان، دکتر محمد رضا نیکبخت در اولین روز از این سفر چند روزه به منظور پیگیری مطالبات حوزه ی سلامت استان با برخی از معاونین وزیر و مدیران وزارت بهداشت دیدار و گفتگو کرد.
‎این دیدارها در شرایطی انجام شد که دستاوردهای مهمی را در جهت پیشبرد برنامه های دانشگاه به دنبال داشت.

‎*دیدار با دکتر پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور

‎این دیدار با رویکرد پیگیری مشکلات سازمان فوریت های پیش بیمارستانی لرستان انجام شد که در آن اعتبارات و مصوبات خوبی را به دنبال داشت.
‎احداث سوله بحران و جایگاه آشیانه بالگرد اورژانس هوایی خرم آباد در بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در دست ساخت نیایش،تعمیر، بازسازی و راه اندازی درزین آمبولانس(اورژانس ریلی) برای اولین بار در کشور در لرستان، توسعه و تجهیز پایگاه های اورژانس سطح استان و استقرار جایگاه سامان هایMcMcو آسایی و مرکز Eocستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان،افزایش وتوسعه و تجهیز ناوگان آمبولانس های لرستان، انتخاب لرستان به عنوان استان معین درخصوص پشتیبانی مراسم اربعین حسینی و استقرار نیروهای عملیاتی سازمان اورژانس لرستان در مرزهای غربی کشور چزابه،مهران،شلمچه خسروی، مذاکرات اولیه جهت جذب و راه اندازی پایگاه های جدید اورژانس ۱۱۵ سراسر استان لرستان طبق برنامه ششم توسعه مهم ترین مصوبات این دیدار بودند.
‎در این دیدار دکتر صفدری معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه نیز حضور داشت.

‎*دیدار با دکتر پریدار قائم مقام معاون توسعه و مدیر کل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت

‎در این نشست نیز مواردی از جمله اختصاص ۹ دستگاه آمبولانس کمک دار ویژه مناطق صعب العبور و کوهستانی سطح استان به تصویب رسید.
‎معاون توسعه و هاشم بهاروند مدیر خدمات و پشتیبانی دانشگاه نیز در این نشست حاضر بودند.


‎*دیدار با دکتر ناصری نماینده وزیر و دبیر هیئات امنا و شوراها وزارت بهداشت و دکتر مهدی یوسفی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت

‎در این دیدار عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت که در آن تفاهم نامه مشترک تامین تجهیزاتی دستگاههای ام آر آی شهرستان بروجرد، سی تی اسکن بیمار ستان شهدای عشایر خرم آباد آنژیوگرافی قلب خرم آباد،تجهیزات پزشکی بیمارستانهای سطح استان منعقد شد.


‎*دیدار با خانم دکتر بالادست رئیس اداره توزیع نیروی متخصص معاونت درمان وزارت بهداشت

‎در این دیدار که دکتر عباس پزشکی معاون درمان دانشگاه نیز در آن حضور داشت،پیرامون افزایش اختصاص پزشکان فوق تخصص و متخصص برای حضور در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانهای سطح استان بحث و تبادل نظر شد.
‎بر این اساس مصوب شد در طرح توزیع این متخصصین ظرف آبان ماه آینده لرستان با توجه به محرومیت و نیاز مبرم، به صورت ویژه دیده شود.


‎*دیدار با خانم دکتر لاری معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت و
‎دکتر خدابنده لو مدیر کل دانشجویی این وزارت

‎در این دیدار نیز دکتر اصغر سپه وند معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه دکتر نیکبخت را همراهی کرد.
‎ مساعدت درخصوص تخصیص اعتبار تکمیل خوابگاه دانشجویی درحال احداث مجتمع پردیس کمالوند خرم آباد، افزایش سقف تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی،وام مسکن،وام تحصیلی،وام ضروری، کمک به امور تربیت بدنی رشته های مختلف قهرمانی و همگانی و برگذاری مسابقات ورزشی دانشجویان و کارکنان، کمک و ارتقاء و افزایش سرانه بودجه وهمچنین برنامه های قرآن و عترت معاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه مهم ترین موارد مصوب شده در این نشست بودند.
‎همچنین در این دیدار از معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر برای سفر به لرستان و شرکت در مراسم آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید دانشجویان جدیدالورود و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی لرستان دعوت به عمل آمد که با موافقیت این مقام مسئول همراه بود.