عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نشست فرمانده بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان

در این نشست صمیمی که روز چهارشنبه ۲۰/۰۶/۹۸ در دفتر سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار شد؛ طرفین بر اجرای برنامه های مدون و هماهنگ تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان همدان، در این نشست دکتر علی نجفی سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان، ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام، بسیج و سپاه را یادگار حضرت امام (ره) و رهبری دانست و آنها را بازوان پرتوان انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: فعالیت بسیج یعنی صیانت از انقلاب و نظام، در حالی که جنگ و تقابل با دشمن به جنگ نرم و نفوذ تغییر یافته و این بسیج و سپاه است که با کمک و حمایت پشتوانه ی عظیم مردمی خود، کار ریل گذاری را بر دوش دارد و با اقدامات ارزنده، توطئه دشمنان را نقش بر آب می کند. ایشان با ذکر خاطراتی از عملیات رمضان که در سال ۱۳۶۱ شخصا در آن حضور داشته، به فرمایش حضرت امام (ره) اشاره و یادآور شد: اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ ادامه داد: بسیج در دانشگاه فرهنگیان نباید انحصاری و محدود به عده ای خاص باشد؛ بلکه باید با برنامه های مدون، علاوه بر جذب حداکثری، فرایند حفظ و توزیع سرمایه های انسانی که در این دانشگاه دانشجو معلمان هستند را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. دکتر نجفی تحقق ارتش بیست میلیونی مد نظر حضرت امام (ره) را یادآوری و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت و در پیشانی آن دانشگاه فرهنگیان با تربیت و فرستادن دانشجو معلمان به بدنه آموزش و پرورش کشور نقش مهم و بی بدیلی دارد؛ زیرا که ما معتقدیم این دانشگاه، دانشگاه اعتقادات است و با سایر دانشگاه ها متفاوت، لذا تمام تلاش خود را برای تربیت معلمانی شایسته به کار خواهیم بست. وی از زحمات مجموعه بسیج کارمندان و دستگاه های اجرایی استان که در راس آن سرهنگ امیری قرار دارد تقدیر و گسترش فعالیت های مشترک را خواستار شد.

سرهنگ امیری فرمانده بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی استان نیز ضمن تسلیت ایام و تبریک انتصاب دکتر نجفی به سرپرستی دانشگاه فرهنگیان همدان، این مجموعه را از نظر اعتقادی و ارزشی بالا توصیف کرد و گفت: علاوه بر کار علمی خوبی که با نشاط در این مجموعه اتفاق می افتد؛ پیوستگی خوبی است که این دانشگاه به عنوان یک مجموعه استراتژیک با سایر نهادها علی الخصوص مجموعه آموزش و پرورش دارد و همین امر می طلبد که ما نگاه خاصی به این دانشگاه داشته باشیم و بستر ورود افراد شایسته به نظام تعلیم و تربیت همینجاست. ایشان تفکیک بسیج به سه حوزه ی اساتید، کارمندی و دانشجویی را یادآور و خاطرنشان کرد: پای کار بودن کارمندان در حوزه بسیج کارکنان، برخورداری سایر حوزه ها را به دنبال خواهد داشت و ما معتقدیم باید کارمندانی در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. وی تربیت کارمندان طراز انقلاب، اداره ی طراز انقلاب و مدیر طراز انقلاب را سه اصل مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر که آوازه ی انقلاب ما به اقصی نقاط دنیا رسیده و در طراز جهانی قرار گرفته، تفکر ما نیز باید از مرزهای جغرافیایی عبور و به سرتاسر دنیا برسد و خدمات ما با شتاب بیشتری انجام شود. فرمانده بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان گفت: در حال حاضر در استان همدان ۲۹۳ پایگاه و ۱۹ هزار بسیجی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها داریم و جامعه ی هدف ما ۲۴ هزار نفر است که ان شاالله به زودی محقق خواهد شد. سرهنگ امیری مسجد محوری را سرلوحه کار بسیج دانست و یادآور شد: تقاضا داریم تمام برنامه های این دانشگاه نیز در مسجد و نمازخانه دانشگاه برگزار شود.

در ادامه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارمندان دانشگاه فرهنگیان همدان، گزارشی از اقدامات و کارهای انجام شده، به سمع و نظر حاضرین رساند.

ارتباط تلفنی و گفتگو با سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان نیز حسن ختام این دیدار صمیمی بود.