عمومی | پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

جلسه مدیران و متخصصان پژوهشگاه استاندارد در دفتر پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی

.


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در این جلسه ابتدا معرفی اجمالی از پژوهشگاه استاندارد و نوع فعالیت‌های آن از جمله ارایه خدمات آزمایشگاهی کیفی مواد، تهیه‌  آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های پژوهش محور و تبدیل آنها به استانداردی ملی، مشاوره و استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵، آموزش و HSE صورت گرفت.
در این ارتباط معاون پژوهشی این پژوهشگاه به ماده‌  ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶ مبنی بر تبدیل آیین کار دستگاه های کشور  به استانداردهای ملی اشاره و توضیحاتی در خصوص انواع استانداردهای موجود شامل: ویژگی ها، روش آزمون، نمونه برداری و آیین کار که می‌توانند اجرای آنها برای مخاطبین مربوطه بصورت اختیاری یا اجباری باشند، ارایه کرد.
در ادامه جلسه رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی و تاریخی و مدیران گروه‌های پژوهشی این پژوهشکده ضمن معرفی‌ فعالیت‌های گروه‌های مربوطه و دستورالعمل‌های تهیه شده، به ذکر نیازهای پژوهشی و آموزشی خود جهت تبدیل دستورالعمل‌های مذکور به استانداردهای ملی پرداختند.
همچنین با مورد توجه قرار گرفتن موضوع پروژه‌  موزه سبز و تاکید بر اهمیت آن توسط مدعوین پژوهشگاه استاندارد، مدیر پروژه و معاون پژوهشکده حفاظت و مرمت توضیحاتی در خصوص این پروژه و اهداف آن ارایه کرد.
در پایان با توافق و استقبال طرفین برای انجام همکاری‌های بیشتر  پیشنهاد شد ضمن انعقاد تفاهمنامه بین دو مرکز، شروع این همکاری ها با اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه‌ سلامتی و  ایمنی محیط کار (HSE) توسط پژوهشگاه استاندارد و ارایه‌  عناوین آیین‌نامه‌ها یا دستورالعمل‌های مورد قبول برای تبدیل به استاندارد ملی توسط پژوهشکده صورت گیرد. بازدید از امکانات آزمایشگاهی دو مرکز نیز در برنامه های آتی در دستور کار قرار گرفت.