عمومی | دانشگاه مذاهب اسلامی

در دیدار دکتر مختاری با نایب رئیس جماعت اسلامی پاکستان"عنوان شد: دعوت رسمی از "لیاقت بلوچ" جهت حضور در کنفراس وحدت از طر‌ف آیت الله اراکی

لیاقت بلوچ: آماده حضور در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران هستم

دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به کشور پاکستان با آقای "لیاقت بلوچ" نایب رئیس جماعت اسلامی پاکستان در شهر لاهور دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار وی ضمن استقبال از ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به بیان خاطرات خود از دیدارهایی که با حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری داشت پرداخت.

وی با اشاره به سابقه دیدار خود از دانشگاه مذاهب اسلامی، افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه ویژه و ممتاز است. امروز همه ما به چنین دانشگاهی نیاز داریم در دوره ای که دشمن به اختلافات دامن می زند باید چنین دانشگاهی باشد که از چالش ها و مشکلات بکاهد.

در این دیدار دکتر مختاری نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه از لیاقت بلوچ برای حضور در کنفرانس وحدت اسلامی به صورت رسمی از طرف آیت الله اراکی دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دعوت بعمل آورد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

بازدید ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی از کتابخانه بزرگ مذاهب اسلامی پاکستان با استقبال گرم ریاست این کتابخانه

دکتر مختاری با استقبال گرم علامه مفتی محمد سعید رییس و مسوولان کتابخانه مذاهب اسلامی پاکستان از این کتابخانه بازدید نمود.

این کتابخانه کلیه کتب کلامی، حدیثی، فقهی و اصولی و تفسیری را داراست و نزدیک به ۱۰۰ هزار کتاب مذاهب و آخرین کتاب های چاپ شده در کشورهای مختلف در حوزه مذاهب اسلامی است.

در این دیدار برای ارسال آثار و کتب دانشگاه مذاهب اسلامی و همکاری در بخش کتابخانه ای تاکید شد.
این مرکز دارای نسخ خطی، مجلات قدیمی و... می باشد که علامه مفتی سعید این کتابها را از کشورهای مختلف همچون مصر، لبنان، ایران، سوریه، اندونزی و‌... به زبان های مختلف از مذاهب مختلف جمع آوری کرده است که روزانه هزاران نفر از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

علامه مفتی محمد سعید هم ضمن استقبال از فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی درخواست کرد تا منشورات دانشگاه به ویژه مجله فقه مقارن دانشگاه به این کتابخانه ارسال گردد.