عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت

شب های قدر، موجب تقویت و بازسازی روحیه معنوی

دکتر نوریان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

بهره مندی از فضائل شب های قدر، موجب تقویت و بازسازی روحیه معنوی در انسان ها می شود/ بازنگری در طرح آمایش سرزمینی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی/ آغاز ساعت کاری کارکنان با دو ساعت تأخیر در روزهای 19 و 23 ماه رمضان


دویست و سیزدهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر نوریان و با حضور اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نوریان در ابتدای این جلسه با اشاره به فضیلت شب های قدر گفت: شب های قدر، شب هایی مقدس و متبرکی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» در همین رابطه نازل فرموده است.

وی افزود: از آنجا که در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها مشخص می‌شود، شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادات در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است و بهره مندی از فضائل شب های قدر، موجب تقویت و بازسازی روحیه معنوی در انسان ها می شود .

دکتر نوریان با بیان اینکه از زمانی که سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی را عهده دار شده ام، برنامه ها و استراتژی هایی مطرح شده که انتظار داریم به صورت عینی و عملی اجرایی شود،گفت: از همه معاونان، مسئولان و مدیران می خواهم تا بخشنامه ها و دستورالعمل های مشخص و واحدی را تدوین تا آیین نامه ها و رویه های مرتبط از آن استخراج شوند که قابلیت اجرایی داشته باشند.

در این جلسه دکتر ابراهیمی به ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بین الملل دانشگاه پرداخت و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از ایشان خواست تا در جلسه بعد گزارشی مجزا برای هر یک از دفاتر، مراکز و شعب برون مرزی دانشگاه ارائه کند.

دکتر نوریان گفت: در بخش بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که به سمت همکاری و گسترش ارتباطات با کشورهای اسلامی همسو و همسایه برای جذب دانشجو حرکت کنیم و ارتباط با دانشگاه های برتر و برند به ویژه کشورهایی که ارتباط خوب و حسنه ای با ایران دارندجهت تبادل علم و تکنولوژی صورت پذیرد.

لزوم بازبینی و بازنگری برنامه آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر نوریان از معاونت ها خواست ، طرح آمایش سرزمینی این دانشگاه را با توجه به اسناد بالادستی، نقشه جامع علمی کشور ، طرح آمایش سرزمینی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه ششم مجلس شورای اسلامی، مورد بازبینی و بازنگری قرار دهند.

امتحانات پایان ترم در ساعت اول روزهای 19 و 23 رمضان به آخرین زمان‌بندی در همان روز موکول می شود

همچنین در این جلسه با توجه به در پیش بودن شب های قدر و جهت بهره مندی از فضائل این شب ها، پیرو مصوبه دولت درخصوص آغاز ساعت کاری کارکنان با دو ساعت تأخیر در روزهای 19 و 23 رمضان، تصمیم‌گیری شد ساعت کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در روزهای چهارشنبه 24 و یکشنبه 28 خرداد با دو ساعت تأخیر آغاز شود و واحدهای مجری برگزاری آزمون های پایان ترم، امتحانات ساعت اول خود را در روزهای یادشده، به آخرین زمان‌بندی برگزاری امتحانات در همان روز موکول می شود.