عمومی | دانشگاه نهاوند

جهانی شدن سراب‌های شهرستان نهاوند در بستر توسعه پایدار

پیرو سلسله جلسات تشکیل شده کارگروه توسعه پایدار شهرستان، سومین نشست تخصصی این کارگروه با حضور نماینده، فرماندار، روسای دانشگاه ها، ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، رئیس پژوهشکده گردشگری ایران و نیز اعضاء هیات رییسه دانشگاه در ساختمان اصلی و در دفتر ریاست دانشگاه در روز یکشنبه ۹۸/۰۶/۱۷ برگزار گردید.

درابتدای مراسم دکتر حسین مرادی مخلص، رئیس دانشگاه  و دبیر کارگروه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین؛ به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های انجام شده و پیگیری مصوبات قبلی در خصوص مبحث گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی کارگروه پرداخته و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در خصوص جذب گردشگر و صنعت توریسم؛ با اشاره به جذب هیات علمی در رشته گردشگری از مهرماه ۹۸ در دانشگاه دولتی؛ آن را نقطه عطفی در خصوص اهداف پیش روی گارگروه مربوطه دانستند.

همچنین ایشان گریزی به مذاکرات صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی شهرستان در خصوص ثبت جهانی تپه گیان زده و استفاده از پتانسیل های علمی شهرستان و حضور نخبگان دانشگاهی را گامی موثر در حصول اهداف پیش رو و کسب نتایج مطلوب دانستند. در ادامه مهندس ناصری، فرماندار شهرستان ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته، دغدغه مندی اندیشمندان و حضور مستحکم جامعه علمی را در تدوین سند توسعه راهبردی شهرستان ارج دانسته و از آن به عنوان چراغ راه و روشنایی مسیر نام بردند. دکتر بهرام نیا، نماینده شهرستان نیز بر تدوین سند آمایش شهرستان با استفاده از متخصصین اهل فن و نیز محوریت کشاورزی و گردشگری شهرستان تاکید کرده و از کارگروه فوق به عنوان مادر و پشتوانه کارگروه های دیگر نام بردند.

در ادامه هر یک از روسای دانشگاه های شهرستان به ارائه نقطه نظرات خود در این خصوص پرداخته که ماحصل آن به همراه مصوبات کارگروه به شرح ذیل می باشد.

- استفاده بیش از پیش  از ظرفیت علمی و نخبگان دغدغه مند چه در سطح شهرستان چه در سطح ملی

- تاکید بر نقش محوری سراب های خروشان شهرستان در جذب گردشگر با اصلاح زیرساخت های منطقه

- استفاده از آثار پژوهشی و تخصصی اهل فن و تاکید بر برندسازی و شناسنامه دار کردن جاذبه های گردشگری شهرستان

- یکپارچه سازی و تلفیق سراب های منطقه و استان های همجوار در خصوص ثبت جهانی به صورت سلسله ای در راستای ثبت جهانی

- جلوگیری از موازی کاری و ارائه گزارشات به موقع و منظم و منطبق بر آمار و ارقام کارشناسی شده

- استفاده از لوگوی ویژه شهرستان و نیز صنعت دیجیتال سازی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با استفاده از فضای رسانه ای و تبلیغات

روابط عمومی