عمومی | دانشگاه گیلان

نشست مشترک نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با روسای مراکز آموزش عالی گیلان برگزار شد

در آستانه سال تحصیلی جدید نشست مشترک نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با روسای مراکز آموزش عالی استان به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تقدیر از حضور نمایندگان مردم شریف گیلان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه گیلان، به اهمیت حمایت از تهیه سند علم و فناوری پرداخت و اظهار داشت: با پی گیری انجام گرفته، گیلان جزو ۱۲ استانی است که سند علم و فناوری آن در حال مطالعه است.

دکتر رضی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست تا برای کمک به دانشگاه ها و مراکز علمی استان این سند را مورد حمایت قرار دهند.

کمک برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری گیلان، تلاش برای افزایش سهم استان از اعتبارات دولتی برای توسعه آموزش عالی استان، تاکید به مدیران دستگاه های اجرایی، شرکت ها و کارخانجات برای تخصیص اعتبار بیشتر به امر تحقیقات، همراهی برای تامین اعتبارات طرح های مشترک بین المللی کمک به دانشگاه ها برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از محل اعتبارات صندوق ملی و اعتبارات فایناس مندرج در قانون بودجه ۹۸ از جمله پیشنهادهای مطرح شده رئیس دانشگاه گیلان در این جلسه به نمایندگان مجلس برای کمک به دانشگاه ها و مراکز علمی بود.

دکتر رضی در ادامه پیشنهادهایی همچون حمایت برای تامین اقلام مواد غذایی برای سلف سرویس های دانشجویی، کمک برای کاهش قیمت آب و برق در اماکن خوابگاهی، سلف سرویس ها، مساعدت برای حل مشکل دانشگاه ها در شهرداری و زمینه سازی برای ارائه خدمات عمومی به دانشجویان توسط شهرداری، ردیف دار کردن طرح دهکده ورزشی دانشجویی در سازمان برنامه و بودجه و همراهی و کمک برای برگزاری مطلوب المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه گیلان در سال آینده را مطرح کرد.

دکتر محمدصادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست بر ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد و از آمادگی اعضای مجمع برای پیگیری اولویت‌های آموزشی، تحقیقاتی و اعتباری گیلان در سطح ملی خبر داد.

دکتر حسنی با اشاره به ضرورت تقویت مراکز آموزش عالی و مدارس استان طبق نیاز و پراکنش جمعیتی گیلان افزود: مجموعه مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی استان می توانند با معرفی یک نماینده ی ویژه به مجمع ، زمینه ی استمرار پیگیری های ملی و استانی در این حوزه را مهیا کنند.

در این جلسه نمایندگان رشت، فومن، آستانه اشرفیه، لاهیجان، صومعه سرا، لنگرود، رودسر و رودبار به بیان انتظارات خود از مراکز آموزشی استان گیلان در حوزه انتخابیه خود پرداختند و روسای دانشگاه های گیلان، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، علمی کاربردی، پیام نور، جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه ای، فرهنگیان، پارک علم و فناوی و مدیرکل آموزش و پرورش استان هم مسائل و مشکلات خود در بخش آموزشی و علمی را بیان کردند.