عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ، مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با سخنرانی سردار شکراللهی، فرمانده مرکز آموزشی تکاوری سید الشهدا استان گیلان برگزار شد.


در ابتدا این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با تبریک میلاد فرخنده امام زمان (عج) و سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما مدیون ایثار و فداکاری آن عزیزان بوده و لازم است بارها یادآوری شود که این کشور، تنها کشوری در جهان است که به برکت خون این شهدا در امنیت کامل به سر می برد.


دکتر علیرضا اقدامی با بیان اینکه ما امروز یک قدرت مطرح در جهان هستیم تصریح کرد: چه باب میل سیاستمداران استعمار گر باشد چه نباشد این موضوع یک حقیقت است .

وی به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در 31 اردیبهشت 1361 نیز اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی درکنار نهاد های انقلابی چون سپاه و جهاد سازندگی کار بزرگی در حوزه علمی ، پژوهشی و فرهنگی در جامعه انجام داده است .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی افزود: در سال 1361 و قبل از آن دانشگاه های دولتی ظرفیت جذب این همه داوطلب را نداشت و ضرورت ایجاد می کرد که در سال 1361 با پیشنهاد آیت الله هاشمی وحمایت حضرت امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شود که به برکت یاری و کمک امام بود که امروزه دراین دانشگاه بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر در حال تحصیل و بیش از 80 هزار نفرعضو هیات علمی وکارمند در حال خدمت رسانی به دانشجویان هستند.

دکتر اقدامی که معتقد بود دانشگاه آزاد توانسته در تاسیس شرکت های دانش بنیان نقش به سزایی داشته باشد تاکید کرد: امیدواریم که در آینده نیز این مهم با پیشرفت هرچه بیشتر میسر شود وماباید قدردان زحمات مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


در ادامه این مراسم فرمانده مرکز آموزشی تکاوری سید الشهدا استان گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر به تاریخچه این آزادسازی مهم اشاره و اظهار کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس ما عملیات های بزرگی داشتیم اما تعداد اندکی عملیات مثل عملیات بیت المقدس وسعت زیادی داشته و اینچنین گسترده بوده است.

سردار شکراللهی اضافه کرد: در این عملیات بیش از 19 هزار 700 نفر اسیر از دشمن گرفته شد و بیش از 16 هزار نفر نیز کشته شدند ، این عملیات دستاوردهای نظامی و سیاسی بسیاری برای کشور به ارمغان آورد.

وی به یکی دیگر از آثار این عملیات اشاره کرد و گفت: تغییر معادلات سیاسی و نظامی در منطقه و فرا منطقه باعث افزایش جایگاه ایران در خاورمیانه شد که بعد از این عملیات بود که هیات های سیاسی به عنوان میانجگری برای پایان جنگ ایران و عراق به ایران آمدند.

فرمانده مرکز آموزشی تکاوری سید الشهدا استان گیلان در پایان سخنان خود امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدای 8 سال دفاع مقدس برشمرد و خاطر نشان کرد: ما باید تاریخ جنگ تحمیلی را به نسل های آینده خود منتقل کنیم و فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل آینده تفهیم کنیم. بعد از پایان این مراسم ، نماز ظهر و عصر در جوار حرم شهدای گمنام این دانشگاه اقامه و بعد از آن نیز مسابقه پرتاب دارت در بین اساتید ، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزارشد.