عمومی | دانشگاه رازی

دومین نشست "بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق سند رونق تولید استان کرمانشاه" به میزبانی دانشگاه رازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین نشست بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای سند رونق تولید استان کرمانشاه، روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، شورای پژوهش استان، اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، در خصوص هماهنگی و اقدامات صورت گرفته پیرامون مواد ۳۶ الی ۳۹ سند رونق تولید استان کرمانشاه با موضوع «توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه»  بحث و تبادل نظر شد.

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ابتدا، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، به اهمیت سند رونق تولید استان و پتانسیل‌های دانشگاه رازی به عنوان دبیر کمیته اجرایی مواد ۳۶ الی ۳۹ سند مذکور، اشاره‌ای داشت.

ایشان بیان نمود: در راستای تحقق اهداف سند رونق تولید استان کرمانشاه، دانشگاه‌های استان موظف گردیده‌اند که ۵۰% از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و ۲۵% از پایان‌نامه‌های مقطع دکتری را به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی، اختصاص دهند و مقادیر قانونی کمک به انجام این تحقیقات توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تعیین و به صورت کمک برای دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

دکتر ویسی افزود: اخیراً در نشست با روسای دانشگاه‌های منطقه که در سازمان برنامه و بودجه کشور با محوریت ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی و تعامل بین دانشگاه‌های منطقه تشکیل شد، طی یک تقسیم‌بندی حوزه مطالعات کشاورزی به لرستان، نفت و گاز به ایلام، خدمات و گردشگری به همدان و مطالعات بخش صنعت را به کرمانشاه واگذار کرده‌اند که اگر این اتفاق عملیاتی شود، کرمانشاه هاب ارتباط بین صنعت و دانشگاه در منطقه می‌شود.

احصاء نیازها و مشکلات پژوهشی حوزه تولید و جهت‌دهی پروژه‌های پژوهشی در این راستا و تامین اعتبار آن، بررسی و تبیین اثرات صنایع فناور و نوآور کوچک در رونق تولید استان، متناسب‌سازی فضای کسب و کار در استان با کسب و کارهای نوین با تاکید بر ICT ، آسیب‌شناسی علت کمرنگ بودن ارتباط بین واحدهای تولید با دانشگاه‌ها و مراکز علمی با هدف اطمینان بخشی به مدیران و صاحبان سهام این واحدها، از دیگر محورهای مهم مورد بحث در این نشست بود.