عمومی | سازمان ملی استاندارد - پژوهشگاه استاندارد

سفر یک روزه سرپرست پژوهشگاه استاندارد به استان آذربایجان شرقی

صبح سه‌شنبه دوازدهم شهریورماه فرزانه انصاری سرپرست پژوهشگاه استاندارد به منظور امضاء تفاهمنامه راه اندازی گروه پژوهشی منطقه ای تقاضامحور پژوهشگاه استاندارد در شمال غرب کشور به استان آذربایجان شرقی مسافرت کرد و مورد استقبال مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی قرار گرفت.
فرزانه انصاری در این سفر ابتدا ضمن شرکت در نشست مشترک با ساسان فرشی حق رو مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران استان ضمن بازدید از مجموعه آزمایشگاه های واقع در ساختمان اداره کل استان، با اشاره به تصویب شیوه نامه اجرایی گروه های پژوهشی منطقه ای تقاضا محور در پژوهشگاه استاندارد و راه اندازی گروه‌های پژوهشی منطقه ای تقاضا محور پژوهشگاه استاندارد در ۴ استان کشور، محوریت فعالیت گروه پژوهشی منطقه ای تقاضامحور شمال غرب را شیرینی، شکلات، قند و فرآورده‌های جانبی قنادی ذکر کرد.
در ادامه ساسان فرشی حق رو ضمن اشاره به پتانسیل ها و وجود نیروهای متخصص در استان، ابراز امیدواری کرد که گروه پژوهشی منطقه ای وارد فاز عملیاتی شده و در غالب آزمایشگاه مرجع منطقه ای بتواند در حوزه شیرینی و شکلات در راستای اهداف سازمان و پژوهشگاه استاندارد فعالیت کند.
انصاری سپس به همراه فرشی حق رو مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی در نشست مشترک با یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز شرکت کرد و به بیان اهمیت گروه پژوهشی منطقه ای در استان پرداخت. طی این نشست تعدادی از تولیدکنندگان استان شرکت داشتند و ضمن بیان مشکلات خود در زمینه تولید به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سپس طی جلسه ای، داوود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان با بیان نظر مساعد نسبت گروه پژوهشی منطقه ای شمال غرب در استان ابراز امیدواری کرد تا حمایت های لازم را در تامین زیرساخت های گروه به عمل آورد.
در ادامه سفر، طی جلسه ای مشترک با حضور سرپرست پژوهشگاه استاندارد، مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی و آقای علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، تفاهمنامه راه اندازی گروه پژوهشی منطقه ای فیمابین پژوهشگاه استاندارد و اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی امضاء شد. آقای جهانگیری ضمن استقبال از راه اندازی گروه پژوهشی منطقه ای تقاضامحور پژوهشگاه استاندارد در شمال غرب کشور و اشاره به لزوم استانداردسازی محصولات دانش بنیان جدید فاقد استاندارد و برگزاری نمایشگاه لینوتکس در تبریز طی ماههای آتی، پیشنهاد داد که یک پاویون در این نمایشگاه برای استاندارد جهت ارائه محصولات دانش بنیان، برگزاری کارگاههای استانداردسازی و خدمات شهری اختصاص داده شود و ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند بستر مناسبی برای معرفی فعالیت های گروه پژوهشی منطقه ای شمال غرب باشد.
در این سفر مریم جلیلی، رئیس پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانههای مدیریت و مهدی روحانی سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، سرپرست پژوهشگاه استاندارد را همراهی کردند.