عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

در گفتگو با روابط عمومی واحد تبریز مطرح شد؛ جهش در صنعت چرم و کفش با ایجاد مدرسه علمی و مهارتی/ تربیت کارآفرین و تولید قابل رقابت

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز  در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی واحد تبریز درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای راه‌اندازی مدرسه علمی و مهارتی چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بعد از بهره‌برداری از نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور اظهار کرد:‌ بعد از انجام موفقیت‌آمیز طرح پایش و ثبت آن در سایت این واحد دانشگاهی برای  نوآوری در صنعت کفش و چرم اقدام به راه‌اندازی مدرسه مهارتی کردیم.

وی افزود: در این راستا با شهرک کفش تبریز و اتحادیه کفاشان مذاکراتی انجام شده و در حال یافتن مکانی برای احداث مدرسه علمی مهارتی کفش و چرم هستیم تا با انجام مقدمات اولیه و کسب مجوز و افزودن دو رشته جدید در زمینه  طراحی کفش و چرم، این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره روند راه‌اندازی مدرسه مهارتی چرم و کفش به آنا گفت: یکی از دلایلی که روند ایجاد مدرسه طول کشیده این است که ایجاد رشته‌های جدید، مدرسه مهارتی، مرکز تحقیقات، مرکز مهارتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کفش و چرم مکمل همدیگر هستند و باید به ترتیب ایجاد شود که بدون هم تکمیل نخواهند شد.

جوانپور علت انتخاب تبریز برای ایجاد مدرسه مهارتی چرم و کفش را بیان کرد و گفت: به‌دلیل سابقه زیاد صنعت کفش و چرم و قدمت آن در تبریز و ضریب اشتغال، امکانات و کارخانه‌های بسیاری که در استان آذربایجان شرقی از گذشته وجود داشته، تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد مدسه علمی مهارتی انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: صنعت کفش و چرم تبریز در سال‌های اخیر از کشورهایی مانند ترکیه در زمینه تجاری‌ عقب افتاده و این کشورها اگرچه سابقه زیادی در مقایسه با تبریز در این صنعت ندارند؛ اما با بازاریابی و برندسازی مناسب توانستند پیشرفت خوبی داشته باشند بر همین اساس با راه‌اندازی مدرسه مهارتی چرم و کفش، آموزش، برندسازی و تجاری‌سازی می‌توانیم در همه ابعاد صنعت کفش و چرم و صنعت‌های وابسته به آن به‌ویژه صنعت کفش و چرم جهش قابل توجه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: در مدرسه و مرکز علمی مهارتی کفش و چرم باید افرادی تربیت شوند که بتوانند هم اشتغالزایی کنند و هم کارآفرین باشند تا ارزش‌ افزوده افزایش یابد.

جوانپور با بیان اینکه در حوزه کفش مشکلات زیادی در بحث تولید و کیفیت داریم، مطرح کرد: تولیدات در صنعت کفش و چرم باید قابل رقابت با جهان باشد تا با برندسازی کفش تبریز و افزایش صادرات شاهد شکوفا شدن این صنعت در کشور باشیم.