عمومی | دانشگاه گرمسار

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸

قابل توجه دانشجویان گرامی

جهت دریافت تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ، بر روی فایل ذیل کلیک نمایید.

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸

——————————————————————————————————————————————–

قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز (روزانه و شبانه کارشناسی)

بدینوسیله تقویم دانشگاهی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹ ۸ جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه اعلام می­گردد. امید است دانشجویان عزیز برابر زمان بندی اعلام شده از سوی گروه های مربوطه نسبت به امور ثبت نام و حذف و اضافه طبق مقررات آموزشی اقدام نمایند .

انتخاب واحد کلیه گروه ها به صورت اینترنتی به ترتیب گروه های آموزشی جدول زیر:

تاریخ انتخاب واحد تاریخ حذف و اضافه ورودی دانشجویان گروه آموزشی ساعت شروع
شنبه ۹۸/۰۶/۲۳ شنبه ۹۸/۰۷/۰۶ مهر ۱۳۹۵ (۹۵۱) و دانشجویان ماقبل ۹۵۱ تمامی گروه ها

(گروه مهندسی عمران، صنایع، معماری ونفت)

۹
بهمن ۱۳۹۵ (۹۵۲) ۱۳
یک شنبه ۹۸/۰۶/۲۴ یک شنبه ۹۸/۰۷/۰۷ مهر ۱۳۹۶ (۹۶۱) تمامی گروه ها

(گروه مهندسی عمران، صنایع، معماری و نفت)

۹
بهمن ۱۳۹۶ (۹۶۲) ۱۳
دوشنبه ۹۸/۰۶/۲۵ دوشنبه۹۸/۰۷/۰۸ مهر ۱۳۹۷ (۹۷۱) تمامی گروه ها

(گروه مهندسی عمران، صنایع، معماری و نفت)

۹
کلیه ورودی ها و دانشجویان تاخیری ۱۳

* انتخاب واحد کلیه گروه های آموزشی برای تمامی دانشجویان به صورت اینترنتی می­باشد. انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود ۱۳۹۸ توسط دانشگاه انجام می پذیرد.

*تمامی دانشجویان ملزم به رعایت پیشنیازی و همنیازی می باشند در غیر اینصورت، تمامی عواقب  عدم رعایت پیشنیازی و همنیازی به عهده خود دانشجو می باشد و اداره آموزش می­تواند به محض اطلاع از موضوع، تمامی واحدهای آموزشی رعایت نشده دانشجو را حذف نماید.

شروع کلاس ها: شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

حذف اضطراری(حذف تکدرس): شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ لغایت چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۰۴(همه روزه از ساعت ۱۲-۱۰ در اداره آموزش دانشگاه)

پایان کلاسها : چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸                        شروع امتحانات : شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۱                      پایان امتحانات : یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۰۶

تبصره ۱- زمان تحویل درخواست های بررسی غیبت ۳/۱۶ به انضمام مدارک مستدل به آموزش دانشگاه حداکثر تا مورخ چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ می باشد و به درخواست های رسیده پس از مهلت یاد شده هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد .

تبصره ۲- کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان ، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند . مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و … را نخواهد داشت.

تبصره ۳- کلیه دانشجویانی که بر اساس اعلام گروههای آموزشی مربوطه ، دروس آنها بعلت به حد نصاب نرسیدن (۲۰نفر) حذف می­گردد، موظف به حذف درس مذکور و ثبت نام در درس دیگر می باشند. مسئولیت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر و یا عدم اقدام توسط گروه در جهت ثبت دروس جدید ، بعهده دانشجو و گروه مربوطه بوده و اداره آموزش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. (حتی برای دانشجویان فارغ التحصیل)

تبصره ۴- بعد از مهلت مقرر حذف و اضافه هیچگونه حذف و یا انتخاب واحدی صورت نمی پذیرد. (اصلاحات انتخاب واحد و حذف و اضافه وجود ندارد)

تبصره ۵- دانشجویانی که درسی را کسر واحد گردیده­اند (نمره قبولی در درس کسب نکرده اند) و این درس پیش نیاز درس دیگر می باشد می توانند این دو درس را بصورت همنیاز اخذ نمایند. چنانچه یک درس پیش نیاز چند درس نیز باشد ، دانشجو می تواند کلیه دروس را هم نیاز با درس پیش نیاز کسر واحد شده اخذ نماید. دانشجویانی که دارای غیبت امتحانی (موجه و غیر موجه)، محرومیت از امتحان، غیبت ۳/۱۶ و نمره ۲۵/۰ کمیته انضباطی هستند مشمول استفاده از این بند نمی باشند.

تبصره ۶- دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل  نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :

الف: کلیه دانشجویان ترم آخر(دانشجویانی که فقط ۲۴ واحد آنها برای اتمام دوره باقیمانده باشد.) می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره تا ۲۴ واحد اخذ نمایند.

ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی (تبصره واحده ماده ۹) می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ دو درس غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط دانشکده در آن نیمسال) استفاده نمایند.

ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده برای فراغت از تحصیل می باشد. در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .

* ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی ( دوره­های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته )

عدم ثبت­نام دانشجو (انتخاب واحد) در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه در موعد مقرر (اعلام شده توسط دانشگاه) انصراف از تحصیل محسوب می­شود و تصمیم­گیری در مورد بازگشت به­تحصیل وی بر عهده شورای آموزشی دانشگاه می­باشد.

* ماده ۱۷ آیین نامه آموزشی ( دوره­های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ) حضور دانشجو در تمام جلسات درس الزامی است. اگر دانشجو در درسی بیش از ۳/۱۶ جلسات غیبت داشته باشد، طبق گزارش استاد درس مربوطه به اداره آموزش دانشگاه و بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه مورخ ۱۳۹۷/۳/۱۳، از نیمسال دوم ۹۷-۱۳۹۶، درس مذکور حذف می گردد. ریاست دانشکده فنی و مهندسی