عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق

بزرگترین رویداد آموزشی و مشاوره‌ای برای انتخاب رشته دانش‌آموزان بافقی

با حضور گسترده دانش‌آموزان بافقی و مدیران دبیرستان‌های مقطع دوم بزرگترین رویداد آموزشی و مشاوره‌ای انتخاب رشته با مربیگری محمد اکبر‌نژاد در سالن آفرینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد.
دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان بافق به همراه مدیران و اولیای آموزش و پرورش که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند برای مشاوره و انتخاب رشته در همایش انتخاب رشته شرکت کردند.

این همایش انتخاب رشته با عنوان انتخاب آینده با مربیگری محمد اکبرنژاد در سالن آفرینش دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

در این همایش اکبرنژاد مشاور برتر استان یزد در زمینه تحصیلی به معرفی رشته‌های دانشگاهی و شرایط تحصیل در دانشگاه‌های مختلف پرداخت و افزود: آینده‌نگری و توجه به برنامه‌های آمایش سرزمینی و نیاز مناطق مختلف از جمله شهرستان بافق به تخصص‌های مورد نیاز از جمله مواردی است که دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری باید به آن دقت و توجه کافی و لازم را داشته باشند.

وی شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی و دانشگاهی را بیان کرد و افزود: برخی از موسسات آموزشی از بنیه علمی لازم برخوردار نیستند و حتی یک نفر عضو هیئت علمی ندارند که بتوانند زمینه رشد و ارتقای دانشجویان را فراهم کنند.

مشاور برتر استان یزد و مدرس دانشگاه افزود: اجرای آزمون‌های معتبر در مدارس به منظور کسب تجربه و افزایش مهارت دانش‌آموزان انجام می‌شود تا این عزیزان بتوانند با همفکری و مشاوره اولیای مدارس و والدین خویش بهترین و مناسب‌ترین  ترکیب شغل و شخصیت خویش را بیابند.

اکبرنژاد گفت: پس از انقلاب فرهنگی و با درایت و آینده‌نگری مسئولان نظام اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حمایت مستقیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی از اردیبهشت سال ۶۱ ایجاد شده و اکنون نیز در بسیاری از جایگاه‌های علمی در سطح کشور و منطقه می‌درخشد.

در ابتدای این همایش معاون دانشگاه آزاد اسلامی بافق از تلاش و همّت دانش‌آموزان بافقی برای پیشرفت و توسعه شهر بافق و اهتمام جدی در زمینه تحصیلی و کسب دانش و مهارت لازم سپاسگزاری کرد.

علیرضا فرجامی با بیان برخی از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی بافق عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بافق با سابقه بیش از ۲۵ سال در زمینه آموزش و فرهنگ بزرگترین مجموعه آموزش عالی در شهرستان بافق است که تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و جذب بازار کار شده‌اند.

وی عناوین رشته‌های تحصیلی و حضور اعضای هیئت علمی در گروه‌های مختلف تحصیلی در این واحد دانشگاهی را یادآور شد و افزود: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و کامل در رشته‌های فنی مهندسی و پذیرش دانشجویان بافقی در مقاطع بالاتر تحصیلی نشان از توانمندی جوانان این شهرستان دارد.