عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت

مرکز آموزشی فرهنگی سما تفت :نشست صمیمی با خبرنگاران

مدیر مدارس سما تفت در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد این مرکز جلوگیری از مهاجرت دانش آموزان به مرکز استان بود،گفت:  رویکرد مدرسه تربیتی، فرهنگی و قرآنی است.

محمد حبیبی با اشاره به اینکه در سال اول تاسیس این مرکز ۷۰ دانش آموز جذب شدند، گفت: سال دوم با رشد ۲۵۰ درصدی تعداد دانش آموزان مرکز به حدود ۲۰۰ نفر رسید که نشان از اعتماد مردم دارد.

وی استفاده از نیروهای بومی توانمند در مرکز استان را ویژگی مدرسه سما تفت عنوان کرد و افزود: بالغ بر ۳۰ نیروی بومی در این مدرسه فعالیت می کنند.

وجود سالن های ورزشی، زمین چمن، رصدخانه و آزمایشگاه های مجهز و در عین حال هزینه ای پایین تر از نرخ دیگر مدارس غیرانتفاعی از مزایایی است که مدیر مدارس سما تفت آنها را برشمرد.

نماینده دانشگاه و مدیر مرکز آموزشی سما تفت در این نشست ضمن تشکر از تلاش های دکتر جواهری برای تشکیل این مرکز گفت: سازمان سما سابقه ای ۲۷ ساله دارد و مدارس سما در برخی نقاط سابقه ای بیش از بیست سال دارد.

رضا حاجی صفری با بیان اینکه استفاده از امکانات دانشگاه و جلوگیری از مهاجرت از اهداف تاسیس مرکز سما تفت بوده است، افزود: با راه اندازی این مرکز ۱۸ نفر که در مرکز استان تحصیل می کردند به تفت بازگشتند و دانش آموز این مرکز شدند.

حسنعلی پورمساحیان،مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تفت و عضو شورای برنامه ریزی مرکز آموزشی سما تفت در نشست با خبرنگاران با اشاره به رسیده های شهروندان گفت: نتیجه ضعیف در کنکور سراسری درد مشترک همه است و دلایل گسترده ای دارد.

وی افزود:  زمانی دو مدرسه مسرتی و شهید صدوقی در تفت دائر بود که هر کدام چهار تا پنج نفر پزشکی قبول می شدند ولی الان چه شده است .

پورمساحیان با بیان اینکه اکنون امکانات نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: در زمان ما از ۱۷۵ نفر معلم، ۹۲ نفر فوق دیپلم بودند ولی اکنون سرپرست خوابگاه فوق لیسانس دارد!

این فرهنگی باتجربه مهمترین علت نتایج ضعیف را عدم برنامه ریزی مناسب، عدم توجه به زیرساخت های آموزشی و نزدیکی تفت به یزد عنوان کرد و گفت: مدیریت چندین دوره آموزش و پرورش تفت توجهی به این موارد نداشته اند و به جای برنامه ریزی بیشتر برنامه نویسی شده است.