عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

دکتر طاهری نیا در دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان پژوهش و کتابداران سراسر کشور عنوان کرد:;پذیرش ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

معاون پژوهشی و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال در کشور از طریق کنکور سراسری ۲۴ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کردستان، علی باقر طاهری‌نیا در مراسم دوره بالندگی کارشناسان پژوهش، کتابداران و گردانندگان نشریات علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با به فعلیت رسیدن تمام ظرفیت‌‌‌های تربیتی و علمی دانشگاه فرهنگیان و با دانش آموخته‌شدن خیل عظیم دانشجو معلمان، نظام تعلیم و تربیت کشور متحول خواهد شد.

وی افزود: آنچه در وجود دانشجو معلمان باید به فعلیت برسد باید بیش از آن در شخصیت معلمی و استادی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نهادینه شده باشد، از این‌رو برای اطلاع دقیق و کامل اعضای هیات علمی از حقوق و تکالیف ایشان مجموعه‌ای از اقدامات را طراحی و اجرا نمود که بی‌تردید یکی از همین اقدامات آگاهی بخش، انتشار کتاب آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های پژوهش دانشگاه است.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، هدف از برگزاری این دوره را بالندگی حرفه‌ای کارشناسان عنوان کرد و افزود: این دوره هرساله با هدف ارتقای سطح توانمندی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که به ارتقاء سطح کیفی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان می‌انجامد.

دکترطاهری‌نیا با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان ساختار دانشگاهی نوپا است، افزود: نمی‌توان شاخص‌های دانشگاهی و مولفه‌های پژوهشی این مرکز علمی را با دیگر دانشگاه‌ها مقایسه کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در کشور از لحاظ تولید مقاله به رتبه اول رسیده است، تصریح کرد: در بخش طرح‌های پژوهشی هنوز در ابتدای راه هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است، ادامه داد: ما انتظار داریم آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان اولویت دهد.

طاهری‌نیا اذعان کرد: دانشگاه فرهنگیان در کشور ۹۸ شعبه و تا سال گذشته ۷۰ هزار دانشجو داشته است.

وی افزود: امسال در کشور از طریق کنکور سراسری ۲۴ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند که سهم استان کردستان از این تعداد، ۵۵۰ نفر است.

دکتر طاهری‌نیا در پایان اظهار کرد: تحول درون سازمانی حوزه تعلیم و تربیت چشم‌انداز افتخار آمیزی است که به دست دانشجو معلمان خودساخته، مهارت یافته و پژوهنده، محقق خواهد شد.